صفحه اصلی / بازی های ورزشی / از آنتوان گریزمان تا کریستیانو رونالدو ؛ ۱۰ گلزن برتر حال حاضر دنیای فوتبال

از آنتوان گریزمان تا کریستیانو رونالدو ؛ ۱۰ گلزن برتر حال حاضر دنیای فوتبال

در این لیست قصد داریم تا از مائورو ایکاردی و آنتوان گریزمان گرفته تا هری کین و کریستیانو رونالدو به بهترین مهاجمان نوک حال حاضر دنیای فوتبال بپردازیم. نکتۀ قابل توجه اینکه در این لیست وینگرها و پشت مهاجم‌هایی نظیر محمد صلاح، نیمار و لیونل مسی جایی ندارند.

از آنتوان گریزمان تا کریستیانو رونالدو ؛ برترین گلزنان دنیا

۱۰. مائورو ایکاردی (اینتر)

ایکاردی هنوز در بالاترین سطح فوتبال جهان حضور نیافته است؛ او هرگز در جام جهانی بازی نکرده و سال گذشته هم فصل ناموفقی را در لیگ قهرمانان اروپا سپری کرد. حالا اینتر بار دیگر به لیگ قهرمانان اروپا صعود کرده اما با حضور آنتونیو کونته روی نیمکت افعی‌ها و حضور ثابت لوتارو مارتینز و روملو لوکاکو در ترکیب اصلی اینتر، کار ایکاردی برای قرارگیری در جمع ستارگان خط حمله تیم اندکی دشوار به نظر می‌رسد. مائورو با وجود به مشکل خوردن با مربی سابق تیم لوچانو اسپالتی در ۳۷ بازی فصل قبلش ۱۵ گل زد و با به ثمر رساندن ۲۹ و ۲۶ گل در دو فصل قبل از آن بی‌راه نیست که بگوییم مهاجم سابق سمپدوریا بار گلزنی خط حمله نراتزوری را به دوش کشیده است. مائوریتو پس از کش و قوس های فراوان در سن سیرو ماندنی شده و باید دید در فصل ۲۰-۲۰۱۹ چه وظیفه‌ای را در تیم کونته به عهده خواهد داشت.

مائورو ایکاردی

۹. روبرتو فیرمینو (لیورپول)

فیرمینو گرچه برخلاف دیگر بازیکنان این لیست یک مهاجم ذاتی نیست و توسط سایر مربیان در پست‌های دیگری به کار گرفته می‌شود، اما در لیورپولِ یورگن کلوپ او وظیفه‌اش را به عنوان یک مهاجم نوک به درستی انجام می‌دهد و از این رو در این لیست حضور دارد. او در ۱۹۷ بازی‌اش برای لیورپول ۶۷ گل به ثمر رسانده است و از این حیث آمار خوبی دارد. علاوه بر این‌ توانایی‌های این مهاجم برزیلی است که او را با بسیاری از مهاجمان متفاوت ساخته است؛ هوش، تحرک و تکنیک بالای بابی فیرمینو، او را به مهاجمی تمام عیار تبدیل کرده است.

۸. ادینسون کاوانی (پاری سن ژرمن)

کاوانی با بدشانسی تمام شانس کسب موفقیت‌های بزرگ در تیم‌های مشهور اروپا را از دست داده و با تعریفی غیرمنصفانه به عنوان مهاجمی نامطمئن شهرت یافته است. مهاجم اروگوئه‌ای پاریسی‌ها از سال ۲۰۱۶ به عنوان مهاجم نوک در ترکیب تیم حاضر می‌شود؛ در زمان حضور زلاتان ابراهیموویچ، کاوانی به ناچار در کناره‌ها به کار گرفته می‌شد. سازگاری کامل کاوانی با زلاتان نشان از اخلاق‌مداری او دارد و علاوه بر این ادینسون در فوتبال امروز مهاجم بسیار باهوشی به حساب می‌آید؛ او در پیراهن پاری سن ژرمن با خلق رکوردی بی‌نظیر طی ۲۸۲ بازی ۱۹۵ گل زده است. مهاجم سابق ناپولی در جام جهانی ۲۰۱۸ هم زوجی رؤیایی با لوییز سوارز ساخته بود.

۷. لوییز سوارز (بارسلونا)

ژانویۀ امسال سوارز ۳۲ ساله شد اما نام او هنوز در بین خطرناک‌ترین مهاجمان حال حاضر جهان قرار دارد. تنها لیونل مسی در فصل گذشته لالیگا گل‌های بیشتری از او به ثمر رساند و آمار ۱۷۷ گل زده در ۲۴۸ بازی او برای بلوگرانا به خوبی قدرت گلزنی این مهاجم اروگوئه‌ای را نشان می‌دهد. تکنیک و قدرت بدنی بالای سوارز او را به یکی از بهترین مهاجمان فوتبال آمریکای جنوبی تبدیل کرده است. سرعت او در عمق کمک زیادی به بارسلونا کرده است و اگر روز سوارز باشد به هیچ وجه نمی‌توان با او مقابله کرد؛ گرچه این اتفاق به ندرت رخ می‌دهد اما مطمئن باشید که بالاخره تکرار می‌شود.

۶. روبرت لواندوفسکی (بایرن مونیخ)

سال گذشته روبرت لواندوفسکی در پیراهن تیم ملی لهستان جام جهانی فاجعه‌باری را پشت سر گذاشت و در دو بازی ابتدایی تیم برابر سنگال و کلمبیا که اهمیت بسیار بالایی داشت نتوانست انتظارات را برآورده کند. این مهاجم ۳۰ ساله که قراردادش با بایرن مونیخ را تا سال ۲۰۲۳ تمدید کرده، هنوز هم جزو برترین گلزنان دنیای فوتبال محسوب می‌شود. لواندوفسکی طی چهار فصل اخیر حداقل ۴۰ گل را در تمامی رقابت‌ها برای باواریایی‌ها به ثمر رسانده و لمس توپ، حرکات و همکاری با هم تیمی هایش جزو اصلی‌ترین توانایی‌های او به حساب می‌آیند. او در فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا طی ۸ بازی ۸ بار دروازۀ حریفان را باز کرد اما عملکرد ضعیفش در دورهای پایانی این مسابقات همواره انتقادات زیادی را در پی داشته و دلیل اینکه در رتبۀ بالاتری قرار نمی‌گیرد نیز همین موضوع است.

۵. آنتوان گریزمان (اتلتیکو مادرید)

آنتوان گریزمان همیشه دوست داشته تا برنده توپ طلا شود ولی بردن این جایزه در پیراهن اتلتیکو مادرید بسیار دشوار به نظر می‌رسید. آنتوان گریزمان ، مهاجم فرانسوی روخی بلانکوس در تابستان امسال راه بارسلونا را در پیش گرفت تا به موفقیت‌های بزرگ‌تری دست یابد. او پیش از این دو بار در فینال لیگ قهرمانان اروپا شکست خورده بود و بزرگ‌ترین افتخارش با اتلتی قهرمانی در لیگ اروپا بود. آنتوان گریزمان نقشی کلیدی در تیم سیمئونه داشت و با ۲۱ گل زده در تمام رقابت‌ها از این حیث فاصله زیادی با سایر بازیکنان تیم داشت. آنتوان گریزمان که تابستان گذشته در روسیه با تیم ملی فرانسه قهرمان جهان شد، حالا در فصل ۲۰-۲۰۱۹ تلاش می‌کند تا با بارسلونا به افتخارات بزرگی برسد.

آنتوان گریزمان

۴. امباپه (پاری سن ژرمن)

سال ۲۰۱۸ بی‌شک برای امباپه خوب بود. فصل ۱۷-۲۰۱۶ در موناکو که او را به دنیای فوتبال معرفی کرد با قهرمانی در لیگ یک فرانسه و رسیدن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به پایان رسید. فصل ۱۸-۲۰۱۷ برای او بهتر هم شد. امباپه پس از انتقال ۱۸۰ میلیون یورویی‌اش به پاری سن ژرمن به قهرمانی در لیگ یک فرانسه رسید و در جام جهانی روسیه استعداد فوق العاده‌اش را بازهم به معرض نمایش گذاشت. او در راه رسیدن تیم ملی فرانسه به قهرمانی جهان بسیار مؤثر ظاهر شد و در جریان پیروزی ۴-۲ خروس‌ها برابر آرژانتین در یک هشتم نهایی در قامت یک منجی ظاهر شد. عملکرد خوب امباپه در فصل ۱۹-۲۰۱۸ هم ادامه پیدا کرد؛ او در ۴۳ بازی ۳۹ گل زد که در این بین چهارتای آن را در شش بازی‌اش در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند.

۳. سرجیو آگوئرو (منچسترسیتی)

با حضور پپ گواردیولا به روی نیمکت منچسترسیتی به نظر می‌رسید که دوران باشکوه آگوئرو در اتحاد به سر رسیده است اما مهاجم ملی پوش آرژانتینی سیتیزن‌ها خیلی زود خودش را در تیم جا انداخت و بالاتر از گابریل ژسوس به مهاجم اول سیتی تبدیل شد. آگوئروی ۳۰ ساله توانایی انجام بازی تیمی و نگه داشتن پرس به روی دروازه حریفان را دارد و شاهد پیشرفت قابلیت‌های او زیر نظر گواردیولا بودیم. علاوه بر این‌ها، او گلزنی بالفطره است و در فوتبال امروز کمتر بازیکنی با قدرت تمام کنندگی بهترین گلزن تاریخ باشگاه منچسترسیتی پیدا می‌شود.

۲. هری کین (تاتنهام)

بردن کفش طلای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نشان دهنده روند صعودی کین طی سال‌های اخیر بود، جایی که او از سال ۲۰۱۴ که در تیم دوم اسپرز حضور داشت به یکی از بهترین گلزنان دنیای فوتبال تبدیل شد. کاپیتان تیم ملی انگلیس در فصل ۱۸-۲۰۱۷ برای اولین بار موفق به ثمر رساندن ۳۰ گل در لیگ برتر شد؛ او پیش تر در لیگ برتر فصل ۱۷-۲۰۱۶، ۲۹ گل و در فصل ۱۶-۲۰۱۵ نیز ۲۵ گل برای اسپرز زده بود. با وجود اینکه تمام کنندگی کین بزرگ‌ترین حُسن او محسوب می‌شود، اما هری یک پاسور تمام عیار است و گاهاً به میانه زمین می‌آید تا با بازپسگیری مالکیت توپ هم تیمی‌هایش را صاحب موقعیت سازد. این مهاجم ۲۵ ساله گرچه سرعت بالایی ندارد اما متخصص گلزنی در محوطه جریمه

۱. کریستیانو رونالدو (یوونتوس)

با وجود اینکه کریستیانو رونالدو بعد از پایان دادن به دوران ۹ ساله‌اش در رئال مادرید در تابستان گذشته، بخش قابل توجهی از فصل ۱۹-۲۰۱۸ را به عنوان وینگر چپ در یوونتوس بازی کرد اما بازهم شاهد قدرت بالای او در گلزنی بودیم؛ با این تفاوت که این‌بار کریستیانو رونالدو سری آ را برای درخشش انتخاب کرده بود. کریستیانو رونالدو ۳۴ سال سن دارد اما جزو برترین گلزنان فصل گذشتۀ سری آ ایتالیا بود و بعد از شکست خانگی یووه در برابر آژاکس در دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، شانس چهارمین قهرمانی متوالی‌اش در لیگ قهرمانان اروپا را از دست داد.

کریستیانو رونالدو

درباره Nazanin

این مطالب را نیز ببینید!

آموزش شطرنج و آموزش شرط بندی بازی شطرنج

معرفی بازی شطرنج نحوه بازی شطرنج یکی از چالش برانگیزترین و در عین حال هیجان انگیزترین بازی …