صفحه اصلی / بازی های ورزشی / از دیگو کاستا تا جو کول ؛۸ بازیکنی که در دوره دوم حضور در تیمشان موفق نشدند

از دیگو کاستا تا جو کول ؛۸ بازیکنی که در دوره دوم حضور در تیمشان موفق نشدند

بازیکنانی نظیر دروگبا و هانری پس از مدتی به باشگاه سابقشان بازگشتند و عملکرد خوبی داشتند. اما این داستان برای همه بازیکنان صدق نمی‌کند و این بازگشت‌ها همیشه جواب نمی‌دهند، مانند جو کول و دیگو کاستا . در این مطلب به ۸ بازیکنی می‌پردازیم که دوره دومِ کم‌ فروغی را در تیم‌هایشان گذراندند.

از دیگو کاستا تا جو کول ؛ بازیکنانی که در حضور مجدد تیمشان عملکرد خوبی نداشتند

فابیو کاناوارو (یوونتوس – ۲۰۰۹)

کاپیتان ایتالیای قهرمان جهان و برنده توپ طلای سال ۲۰۰۶، سه سال بعد از جدایی‌اش از یوونتوس بار دیگر راه تورین را در پیش گرفت. کاناوارو که پیش از دوره اول حضورش در یووه، سابقه بازی در ناپولی، پارما و اینتر را هم در کارنامه داشت، پس از رسوایی کالچوپولی و سقوط بانوی پیر به سری بی در سال ۲۰۰۶ از تیم جدا شد و هیچ وقت هواداران بیانکونری او را بابت این کار نبخشیدند. برخلاف دوره اول او که با قهرمانی‌های متوالی در سری آ همراه بود اما دوره دوم حضور فابیو در تورین با مجموعه‌ای از مصدومیت‌‌ها، عملکرد ضعیف و دریافت کارت قرمز در شکست فاجعه‌بار تیم مقابل فولام همراه شد تا این مدافع ایتالیایی طی قراردادی آزاد در سال ۲۰۱۰ به الاهلی امارات بپیوندد.

کاناوارو

جرمین دفو (بورنموث – ۲۰۱۷)

دفو به عنوان چهره‌ای جوان فوتبالش را در وستهم آغاز کرد اما توسط هری ردنپ، مربی سابق گیلاس‌ها که در پورتسموث و تاتنهام هم مربی‌‌اش بود، به بورنموث قرض داده شد. دفو در بورنموثی که بعداً به لیگ دسته سوم صعود کرد، ۱۸ گل زد و با گلزنی در ۱۰ بازی متوالی از این حیث با رکورد بعد از جنگ جهانیِ باشگاه برابری کرد. دفو بعد از درخشش در پیراهن ساندرلند فصلِ ۱۷-۲۰۱۶ به بورنموث برگشت تا زیر نظر ادی هاو در ویتالیتی گلزنی کند. چنین اتفاقی اما هرگز رخ نداد. دفو بیش از نیمی از ۲۸ بازی‌اش در لیگ برتر را به عنوان یار تعویضی انجام داد و با تنها ۴ گل زده در فصل ۱۹-۲۰۱۸ به رنجرزِ استیون جرارد قرض داده شد.

زلاتان ابراهیموویچ (منچستریونایتد – ۲۰۱۷)

مردی که بیشتر با نام کوچکش شناخته می‌شود پس از دوران باشکوهی که در ایتالیا، اسپانیا و فرانسه پشت سر گذاشت سرانجام در سال ۲۰۱۶ به لیگ برتر آمد. اسطوره فوتبال سوئد در حالی‌که طی چهار سال حضورش در پاری سن ژرمن ۱۵۶ گل به ثمر رساند، معتقد بود که به “خدای منچستر” تبدیل می‌شود. ابراهیموویچ طی یک فصل حضورش در تیم ژوزه مورینیو در تمامی رقابت‌ها ۲۸ گل به ثمر رساند که در این بین می‌توان به گل دقایق پایانی‌اش در فینال جام اتحادیه مقابل ساوتهمپتون اشاره کرد. زلاتان بعد از مصدومیت زانویش در دیدار یک چهارم نهایی لیگ اروپا مقابل اندرلخت ادامه فصل را از دست داد. شیرشاه در ژوئن ۲۰۱۷ از یونایتد جدا شد اما دوماه بعد به تیم برگشت تا آمادگی بدنی‌اش را حفظ کند. او در این مدت هفت بار در لیگ برتر به میدان رفت و یک گل هم به ثمر رساند. زلاتان در نهایت منچستر را به مقصد لس‌آنجلس ترک کرد تا در MLS به فوتبالش ادامه دهد.

دیگو کاستا (اتلتیکو مادرید – ۲۰۱۷)

مدافع قهرمانِ لیگ برتر انگلیس از خروج دیگو کاستا پرحاشیه پس از سه فصل پرحادثه در تیم خوشحال شد. دیگو کاستا اسپانیایی اتلتیکو مادرید با ۲۷ گلی که در فصل ۱۴-۲۰۱۳ به ثمر رساند نقشی کلیدی در قهرمانی لالیگای روخی بلانکوس داشت و سپس آبی‌های لندنی او را در ازای ۳۲ میلیون پوند به خدمت گرفتند. گرچه دیگو کاستا در فاصله سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ هم تحت مالکیت اتلتیکو مادرید بود اما او در این دوره سه بار قرض داده شد و سرانجام در سال ۲۰۱۰ مادرید را به مقصد رئال وایادولید ترک کرد. پیش از اینکه آنتونیو کونته به او اعلام کند جایی در تیمش ندارد، دیگو کاستا به چلسی کمک کرده بود تا طی سه فصل حضورش در استمفوردبریج به دو قهرمانی لیگ برتر برسد. دوره سوم حضور او در اتلتیکو اما خوب پیش نرفته است؛ کاستا به دلیل محرومیت این تیم از فعالیت در نقل و انتقالات تا ژانویه ۲۰۱۸ نمی‌توانست در مادرید حضور یابد و پس از درگیری با یکی از داوران لالیگا هشت بازی محروم شد. او هیچ وقت دیگوی سابق نشد.

دیگو کاستا

رابی فاولر (لیورپول – ۲۰۰۶)

فاولر طی دوران حضورش در لیورپول به اسطوره قرمزهای مرسی ساید بدل شد و در ۹ فصل بازی در آنفیلد ۱۷۱ گل زد و لقب “خدا” را از هواداران تیم دریافت کرد. فاولر یکی از ارکان اصلی تیمی بود که در سال ۲۰۰۱ به سه گانه لیگ کاپ، جام حذفی و جام یوفا رسید اما با حضور زوج امیل هسکی و مایکل اوون در فصل ۰۲-۲۰۰۱ حضورش در تیم به حاشیه کشیده شد. بعد از اینکه رابطه او با مربی وقت تیم یعنی جرارد هولیه خراب شد، فاولر باشگاه دوران کودکی‌اش را ترک کرد، به لیدز پیوست و پیش از اینکه در سال ۲۰۰۶ به لیورپول برگردد سه سال در منچسترسیتی بازی کرد. روزهای خوب او در آنفیلد اما تکرار نشدند و فاولر طی دو فصل حضورش در تیم تنها به ۱۲ گل رسید و با این وجود به ششمین گلزن برتر تاریخ لیورپول تبدیل شد.

جوی بارتون (برنلی – ۲۰۱۷)

یکی از چند وجهی‌ ترین بازیکنان فوتبال انگلیس به سبب بازگشتش به برنلی در سال ۲۰۱۷ در لیست ما حضور دارد. مربی حال حاضر فلیتوود، در سال ۲۰۱۵ به ارغوانی‌ها پیوست و در فصل منتهی به صعود تیمِ شان دایچ به لیگ برتر در تیم منتخب فصل چمپیونشیپ هم قرار گرفت. انتقال او به رنجرز اما موفق نبود؛ در حالی‌که چهار ماه از حضورش در تیم می‌گذشت به دلیل به‌ هم ریختن زمین تمرینی، از سوی باشگاه جریمه شد و مدتی بعد هم قراردادش به پایان رسید. بارتون در ژانویه ۲۰۱۷ به برنلی برگشت اما فدراسیون فوتبال انگلیس به دلیل حضور ده ساله‌اش در بنگاه‌های شرط‌بندی او را ۱۸ ماه از فعالیت‌های فوتبالی محروم کرد. هرچند که در تابستان محرومیت او را ۵ ماه کاهش داد.

لئوناردو اولوا (برایتون – ۲۰۱۸)

این مهاجم بلند قامت بیشتر بخاطر حضورش در لستری که به قهرمانی لیگ برتر ۱۶-۲۰۱۵ رسید به یاد آورده می‌شود. فوتبال او در انگلیس اما از سواحل جنوبی بریتانیا شکل گرفت، جایی که طی دو فصل حضورش در برایتونی که بعداً به چمپیونشیپ صعود کرد، ۲۶ گل به ثمر رساند و به بازیکن مورد علاقه تماشاگران حاضر در آمکس استادیوم تبدیل شد. بعد از اینکه لستر اسلام سلیمانی و احمد موسی را در تابستان ۲۰۱۶ به خدمت گرفت و فرصت بازی اولوا محدود شد، این مهاجم شیلیایی در ژانویه ۲۰۱۸ با قراردادی قرضی و شش ماهه به برایتون برگشت. تاثیرگذاری اولوا در تیم اما بسیار پایین بود و او طی ۱۰ باری که پیراهن برایتون را به تن کرد تنها یک گل به ثمر رساند وسپس به باشگاه مکزیکی پاچوکا پیوست.

جو کول (وستهم – ۲۰۱۳)

جو کول طی دوران حضورش در شرق لندن بسیار مورد توجه هواداران تیم قرار گرفت و به عنوان یکی از بهترین جوانان فوتبال انگلیس نامی برای خودش دست و پا کرد. جو کول پنج سال پیراهن وستهم را به تن کرد و پیش از اینکه در سال ۲۰۰۳ با ۶ میلیون پوند به چلسی بپیوندد، از سوی گلن رودر به عنوان کاپیتان چکش‌ها انتخاب شد. پس از هفت سال بازی در استمفوردبریج و حضور در لیورپول و لیل، جو کول سرانجام در سال ۲۰۱۳ به وستهم برگشت. مصدومیت‌ اما اجازه درخشش دوباره را به هافبک سابق تیم ملی انگلیس نداد؛ جو کول طی ۱۸ ماه حضورش در وستهم به سبب مصدومیت همسترینگش تنها ۳۷ بار فرصت بازی در تیم را پیدا کرد و سپس از جمع چکش‌ها جدا شد.

جو کول

درباره Nazanin

این مطالب را نیز ببینید!

آموزش شطرنج و آموزش شرط بندی بازی شطرنج

معرفی بازی شطرنج نحوه بازی شطرنج یکی از چالش برانگیزترین و در عین حال هیجان انگیزترین بازی …