صفحه اصلی / نحوه شارژ / تغییر رمز دوم و خرید اینترنتی

تغییر رمز دوم و خرید اینترنتی

دریافت رمز دوم

امروزه خرید از سایت های اینترنتی یکی از راه های ساده نمودن و تسریع کارهای روزانه است، در حال حاضر و برای سایت بتکارت هم شما میتوانید از طریق خرید اینترنتی ارز الکترونیک، حساب خود را شارژ نمایید.

اما برای خرید اینترنتی شما نیازمند به دانستن رمز دوم کارت بانکی خود می باشید، برای دریافت رمز دوم کافیست به هر یک از دستگاه های عابر بانک مراجعه کنید و مراحل زیر را انجام دهید، در توضیحات زیر بانک ملت نمایش داده شده ولی لازم به ذکر است که شما از هر عابر بانکی میتوانید رمز دوم کارت خود را ،فارغ از اینکه متعلق به چه بانکی است، عوض کنید، اینجا برای نمونه عابر بانک ملت نمایش داده شده که در تمامی دستگاه های دیگر نیز روال بسیار شبیه است:

پس از وارد نمودن کارت بانکی به دستگاه عابر بانک و وارد نمودن رمز کارت خود چنین صفحه ای در مقابل شما نمایش داده می شود:

در این مرحله گزینه تغییر رمز را انتخاب کنید:

با انتخاب گزینه تغییر رمز  اکنون نوبت انتخاب این است که کدامیک از رمز های کارت خود را میخواهید تغییر دهید، در اینجا گزینه “تغییر رمز اینترنتی کارت” را انتخاب نمایید، این رمزی است که برای خرید اینترنتی به آن نیاز دارید:

در این قسمت رمز مورد نظر خود را وارد کنید، توجه داشته باشید که رمز دوم بر  خلاف رمز معمولی کارت نمیتواند یک عدد ۴ رقمی باشد و حداقل ۶ رقم برای این رمز باید وارد نمایید:

با وارد نمودن رمز مورد نظر و فشار دادن کلید “ثبت” بر روی دستگاه عابر بانک، مراحل تعیین رمز دوم به پایان میرسد و شما میتونید از اکنون با کارت خود خرید های اینترنتی انجام دهید.

خریداینترنتی

اکنون که رمز دوم کارت خود را ایجاد نمودید، میتوانید از تمامی سایت های فروشگاهی، خرید اینترنتی انجام دهید. بعنوان نمونه یکی از سایت های فروش پول های الکترونیک را در مراحل نهایی خرید بررسی می کنیم:

در قسمت شماره حساب ارزی شماره کیف پول وبمانی ما Z336794854657  باید نوشته شود، البته اگر از لینکی که از پشتیبانی دریافت میکنید و مربوط به اکانت ما در سایت اکسچنجر است وارد شوید و یا قبلا یکبار حساب ارزی ما را وارد نموده باشید احتمالا نیازی به وارد نمودن مجدد نخواهید داشت و شماره حساب وبمانی در همان قسمت مورد نظر نوشته شده است.

در قسمت هایی که در تصویر بالا با فلش نشان داده شده، مبلغ مورد نظر به تومان، نام کاربری و شماره موبایل خود را وارد کنید. وارد نمودن شماره همراه اجباری نیست و میتوانید یک شماره غیر واقعی هم وارد نمایید مثلا ۰۹۱۱۱۱۱۱۱۱۱

پس از تکمیل اطلاعات بر روی گزینه “پرداخت” کلیک کنید. در این مرحله شماره سفارش(پیگیری) شما نمایش داده می شود که برای ارائه با سایت بایستی نزد خود نگه دارید، سپس گزینه PAYY را کلیک کنید:

اینجا مراحل مربوط به سایت فروشنده به پایان می رسد و شما وارد درگاه شرکت پرداخت الکترونیکی یا درگاه بانکی می شوید:

اکنون اطلاعات خواسته شده را وارد کنید، این اطلاعات شامل:

۱-  “شماره کارت”  که یک عدد ۱۶ رقمی است و بصورت ۴ رقم، ۴ رقم بر روی کارت بانکی نوشته می شود و در شکل زیر با مربع قرمز (∩) مشخص شده.

۲- “رمز اینترنتی”  که همان رمز دوم کارت شماست و در ابتدای مقاله توضیح داده شد.

۳-  “CVV2” که یک عدد ۳ یا ۴ رقمی است و در شکل زیر با دایره زرد (Ο) نمایش داده شده.

۴-  “تاریخ انقضا” که بر روی کارت و بصورت “ماه/سال” است و در شکل با مربع سبز (∩) نمایش داده شده.

۵-  ایمیل به صورت اختیاری است و چنانچه مایل به دریافت رسید پرداخت وجه خود هستید کافیست در این قسمت آدرس ایمیل خود را بنویسید.

۶-  در نهایت و پس از تکمیل فرم یک کد امنیتی وجود دارد که شما بایستی از روی اعداد و یا حروف نامرتب، مقادیر را نوشته و بر روی “پرداخت” کلیک کنید. تصویر نهایی از فرم تکمیل شده چیزی شبیه به عکس پایین خواهد بود:

تمام!!

 مراحل خرید شما به پایان رسید و اکنون پول الکترونیک برای ما انتقال یافته و بر اساس نام کاربری که شما قید نموده اید و یا تماس با پشتیبانی و اعلام مشخصات خرید، حساب کاربریتان شارژ میگردد.

لازم به ذکر است که تمام مراحل فوق در کمتر از ۲ دقیقه به پایان میرسد!

اگر در پرداخت شما اشکالی پیش آید، جای نگرانی نیست، حتی اگر وجهی از حساب شما کسر شود، ولی مراحل خرید تکمیل نگردد، این وجه مجدد به حساب شما باز خواهد گشت.

درباره admin

این مطالب را نیز ببینید!

شارژ و برداشت با وب مانی

شارژ از طریق وب مانی برای شارژ با وب مانی به سه طریق میتوانید اقدام …