صفحه اصلی / بازی های ورزشی / از آلفونسو دیویس تا اتان آمپادو؛ آشنایی با ستارگان جوان لیگ آلمان

از آلفونسو دیویس تا اتان آمپادو؛ آشنایی با ستارگان جوان لیگ آلمان

فصل جدید لیگ آلمان هم آغاز شده و هواداران انتظار دارند تا ستارگان گرانقیمت‌شان درخشان ظاهر شوند. در این میان شاید کسی به جوانان آینده‌دار تیم‌های آلمانی توجه چندانی نکند؛ جوانانی که حالا این فرصت را دارند که خودشان را به همه نشان دهند.

نگاهی به بازیکنان جوان لیگ آلمان

سال گذشته جیدون سانچو در ترکیب دورتموند با گل‌ها و پاس گل‌های بسیاری که داد به بهترین بازیکن جوان فصل لیگ آلمان تبدیل شد. در این مطلب قصد داریم به ده بازیکنی بپردازیم که احتمالاً در این فصل، راه ستاره انگلیسی زنبورها را در پیش می‌گیرند.

اتان آمپادو – ردبول لایپزیگ

اتان آمپادو، یکی از ستارگان آکادمی چلسی و بازیکن تیم ملی ولز که حتی برای آبی‌ها در لیگ برتر هم بازی کرده، سپتامبر امسال تازه ۱۹ ساله می‌شود. او که در جریان قهرمانی فصل قبل چلسی در لیگ اروپا سه بار برای آبی‌ها در این تورنمنت به میدان رفت، توانایی بازی به عنوان دفاع وسط و هافبک وسط را دارد و این تابستان به طور قرضی به لایپزیگ آمده است تا زیر نظر یولین ناگلزمن ارزش‌های خودش را ثابت کند.

لوان کاندیدو – ردبول لایپزیگ

لوان کاندیدو که لقب “مارسلوی جدید” فوتبال برزیل را گرفته بعد از اینکه لایپزیگ در ماه مارس با قراردادی پنج ساله او را از پالمیراس جذب کرد، در آلمان به فوتبالش ادامه خواهد داد. کاندیدو در حالی به لایپزیگ پیوست که بارسلونا و منچسترسیتی شانس به خدمت گیری او را از دست دادند؛ این ستاره جوان برزیلی که سابقه بازی در جام جهانی زیر ۱۷ ساله‌ها را هم در کارنامه دارد، توانایی بازی به عنوان دفاع چپ و وینگر چپ را در خط حمله دارد.

آلفونسو دیویس – بایرن مونیخ

با خروج آرین روبن و فرانک ریبری از آلیانز آرنا، بایرن مونیخ مُترصد پیدا کردن جانشینی برای این دو وینگر باتجربه‌اش است و آلفونسو دیویس می‌تواند از فرصت پیش آمده استفاده کند و طی ماه‌های آینده جا پای آن‌ها بگذارد. پس از شروع فصل ۲۰-۲۰۱۹، این وینگر ۱۸ ساله تیم ملی کانادا عملکرد بسیار خوبی در بازی‌های پیش فصل از خودش به نمایش گذاشته و سابقه شش بازی در فصل گذشته بوندسلیگا می‌تواند به تجربه خوبی برای بازی‌های این فصل او تبدیل شود. دیویس طی ۳۱ بازی که در آخرین فصل حضورش در MLS برای ونکوور وایتکپس انجام داد ۸ گل زد و ۹ بار هم پاس گل داد و موفق شد سرانجام در هفته دوم لیگ آلمان مقابل ماینز گلزنی کند.

وو یئونگ جئونگ – فرایبورگ

با وجود اینکه وو یئونگ جئونگ در فصل گذشته دو بار برای بایرن مونیخ به میدان رفت اما برای اینکه بازی‌های بیشتری انجام دهد با قراردادی بلند مدت به فرایبورگ پیوست. ستاره ۱۹ سالۀ اهل کره جنوبی که توانایی بازی به عنوان وینگر چپ و راست را دارد در تلاش است تا نشان دهد چرا طی دو سال اخیر به عنوان یکی از با استعداد ترین بازیکنان آکادمی بایرن مونیخ شناخته شده است. وو یئونگ جونگ در ۲۹ بازی فصل قبلش برای تیم دوم بایرن مونیخ ۱۳ بار گلزنی کرد و امیدوار است تا این عملکرد خوبش را در ترکیب فرایبورگ هم ادامه دهد.

احمد کوتوچو – شالکه

در دنیایی که آکادمی‌های فوتبال هزاران وینگر و شمارۀ ۱۰ وارد جهان فوتبال می‌کنند، دیدن احمد کوتوچوی ۱۹ ساله که از کارخانه بازیکن سازی شالکه خارج شده است بسیار جالب توجه است. کوتوچو مهاجمی تمام عیاری است و برخی او را به روبرت لواندوفسکی ستاره لهستانی بایرن مونیخ تشبیه می‌کنند و با قدرت فیزیکی بالایش می‌تواند مدافعان حریف را به زحمت بیندازد. از این رو توانایی او در تمام کنندگی می‌تواند کمک حال داوید واگنر در خط حمله شالکه باشد.

لیگ آلمان

رابی ماتوندو – شالکه

وقتی که رابی ماتوندو فصل گذشته راه جیدون سانچو را در پیش گرفت و با جدایی از منچسترسیتی به بوندسلیگا وارد شد، بسیار مورد توجه قرار گرفت. ملی پوش ۱۸ ساله ولزِ شالکه در نیم فصل دوم ۱۹-۲۰۱۸ هم هفت بار برای شالکه در لیگ به میدان رفت و امیدوار است تا این فصل خودش را در گلزن کرشن ثابت کند.

متئو موری – بروسیا دورتموند

متئو موری یکی از اندک بازیکنان آکادمی بارسلونا است که بدون انجام حتی یک بازی رسمی، کاتالونیا را ترک کرد. این فولبک اسپانیایی ۱۹ ساله که سابقه بازی در جام جهانی زیر ۱۷ ساله‌ها را هم دارد، توانایی‌های بسیار بالایی در پستش دارد و به سبب دقت پاس بی نظیرش با فیلیپ لام مقایسه می‌شود. استعداد موری می‌تواند لوسین فاوره را تحت تأثیر قرار دهد تا در دورتموند ۲۰-۲۰۱۹ از او استفاده کند.

پائولینیو – بایر لورکوزن

با فشاری که پائولینیو برای تبدیل شدن به “کاکای جدید” فوتبال برزیل طی دوران حضورش در واسکو دو گاما تحمل کرد، در فصلی که به چهارمی بایر لورکوزن در بوندسلیگا منجر شد اما او معمولاً به عنوان یار تعویضی وارد زمین می‌شد. پائولینیوی ۱۹ ساله سابقه بازی در جام جهانی زیر ۱۷ ساله‌ها را دارد و طی ۱۸ بازی‌اش برای واسکو دو گاما در سری آ برزیل ۳ گل زد و یک بار هم پاس گل داد. او حالا امیدوار است تا در فصل ۲۰-۲۰۱۹ فرصت بیشتری برای بازی کردن پیدا کند و جایی در ترکیب اصلی لورکوزن برای خودش دست و پا کند. پائولینیو همچنین باید خودش را به جانشین قابلی برای کای هاورتزی تبدیل کند که احتمالا در پایان این فصل لورکوزن را ترک خواهد کرد.

دایساون ردان – هرتا برلین

دایساون ردان که محصول آکادمی فوتبال آژاکس آمستردام است، دو فصل گذشته را در چلسی پشت سر گذاشت و بعد از اینکه مانند بسیاری از بازیکنان جوان این تیم فرصت حضور در تیم اصلی را پیدا نکرد از جمع آبی‌های لندنی جدا شد. به این ترتیب ردان ۱۸ ساله لندن را به مقصد برلین ترک کرد و تصمیم گرفت تا فوتبالش را در هرتا برلین ادامه دهد. او در هرتا برلین تلاش می‌کند تا به عنوان مهاجم نوک و وینگر چپ یا راست توانایی‌هایش را به همه نشان دهد.

جاش سارگنت – وردربرمن

گلزنی با نخستین لمس توپ در تیم جدیدتان می‌تواند غیر قابل باور باشد، اما جاش سارگنت موفق به انجام این کار شد. او بعد از گلزنی مقابل فورتونا دوسلدورف در ماه دسامبر روند رو به رشدش را در تیم همچنان ادامه می‌دهد. این مهاجم آمریکایی وردربرمن فصل گذشته ۱۰ بار در لیگ آلمان به میدان رفت و کمال تعجب در لیست تیم ملی آمریکا برای حضور در مسابقات گولد کاپ در این تابستان قرار گرفت. از این رو جاش سرگنت که در جام جهانی زیر ۱۷ ساله‌ها ۳ گل زده و در جام جهانی زیر ۲۰ ساله‌ها ۴ بار گلزنی کرده، احتمالا با توجه به اندوخته دو گلۀ فصل قبلش وظایف بیشتری در وردربرمن این فصل به عهده دارد و بازی‌های بیشتری برای سبزپوشان انجام خواهد داد.

درباره Nazanin

این مطالب را نیز ببینید!

آموزش شطرنج و آموزش شرط بندی بازی شطرنج

معرفی بازی شطرنج نحوه بازی شطرنج یکی از چالش برانگیزترین و در عین حال هیجان انگیزترین بازی …