صفحه اصلی / بازی های ورزشی / آخرین باری که بیست تیم حاضر در لیگ انگلیس در منطقه سقوط قرار داشتند

آخرین باری که بیست تیم حاضر در لیگ انگلیس در منطقه سقوط قرار داشتند

احساسات زیادی وجود ندارند که بدتر از در منطقه سقوط بودن باشند. جدا از در خطر بودن افتخارات باشگاه، هزینه‌های انسانی تنزل رتبه هم به خوبی ثابت کرده است که مثلا افراد در پشت صحنه هم شاید شغلشان را از دست بدهند. آخرین باری که بیست تیم لیگ انگلیس در منطقه سقوط بودند.

نگاهی به آخرین باری که تیم های لیگ انگلیس در خطر سقوط بودند

از زمان شروع لیگ برتر در سال ۱۹۹۲، تنها ۶ باشگاه در همه فصل‌ها شرکت کرده اند: آرسنال، چلسی، اورتون، لیورپول، منچستر یونایتد و تاتنهام این تیم‌ها بودند. در این بین منچستر سیتی که در طول دهه ۹۰ آسانسور لیگ انگلیس بود تنها تیم تاپ سیکس است که در این لیست حضور ندارد و اورتون هم تنها تیم خارج از تاپ سیکس است که جزو این تیم‌ها می‌باشد. این یعنی این شش باشگاه هیچ وقت در پایان یک فصل لیگ انگلیس در منطقه‌ سقوط قرار نگرفته‌اند. پس ما به این فکر افتادیم که ببینیم آخرین باری که آن‌ها و بقیه باشگاه‌ها در چنین مخمصه‌ای گرفتار شدند، چه زمانی بوده است؟

آرسنال

فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۶
هفته اول مسابقات
رتبه ۱۹

آخرین نیمه از سال‌های مربی‌گری آرسن ونگر، برای دل سردترین توپچی‌ها هم که شاهد تبدیل شدن تیمشان از تیمی رقابتی به تیمی متوسط و سطح دوم بودند، سال‌های خوشی نبود. فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۶ آخرین باری بود که ونگر کارش را در دو رتبه اول تمام کردند ولی این فرصتی سوخته به حساب می‌آمد چون که لستر سیتی مسیر قهرمانی آرسنال را هموار کرده بود. آن فصل آرسنال کارش را با شکست تحقیرآمیز ۲-۰ به وست هم در خانه شروع کرد و این نتیجه باعث قرار گیری توپچی‌ها در منطقه سقوط شد. هرچند که آن‌ها برای مدتی طولانی در آنجا نماندند.

لیگ انگلیس آرسن ونگر

چلسی

فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰
هفته اول مسابقات
رتبه ۱۹

در دهه ۹۰، چلسی تیم متفاوتی از تیم امروزش بود. با این وجود برای دیدنشان در قعر جدول لازم نیست راه دوری بروید. چرا که فرانک لمپارد در قامت مربی چلسی در اولین بازی رسمی‌اش شروع فاجعه‌باری داشت. یک شکست بزرگ ۴-۰ به منچستریونایتد در اولدترافورد که باعث قرار گیری آن‌ها در رده نوزدهم جدول در انتهای هفته اول شد. با این حال شکست سنگین تر ۵-۰ وست هم در مقابل منچسترسیتی باعث شد تا چلسی در آن جایگاه باقی نماند.

لیورپول

فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۳
هفته پنجم مسابقات
رتبه۱۸

یورگن کلوپ لیورپول را به همان روشی عوض کرد که ونگر سال ها قبل، آرسنال را تغییر داده بود. زیر نظر کلوپ، قرمز ها دیگر تیمی نیستند که تقلا بکنند بلکه شانس این را دارند که به ناکامی ۳۰ ساله قهرمانی‌شان در لیگ برتر پایان دهند. افراد دیگری مثل راجرز هم قبل از کلوپ در آستانه قهرمانی بودند. در فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۵ که در فصل بعد آن به مشکلات زیادی برخورد، پس از هفته پنجم لیورپولی‌ها در انتهای جدول بودند. بعد از شکست ۲-۱ به منچستریونایتد آن ها فقط از ۱۵ امتیاز ۲ امتیاز را بدست آورده بودند ولی با این حال روزهای بهتری پیش رویشان بود.

تاتنهام

فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۹
هفته بیست و یکم
رتبه ۱۹

هری دنپ عاشق یادآوری کردن به مردم در مورد خرابه‌ای بود که وقتی سرمربی‌گری‌اش را قبول کرد به او به ارث رسیده بود. وقتی مربی سابق وست هم در فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۹ هدایت تیم را بر عهده گرفت آن ها فقط از ۸ بازی دو امتیاز کسب کرده بودند. بعد از مواجه با برخی مشکلات ردنپ توانست ورق را برگرداند. بازیکنان ردنپ (که شامل لوکا مودریچ و گرت بیل هم می‌شدند) پتانسیل نتایج ضعیف را داشتند و در پی شکست ۱-۰ به ویگان در هفته بیست و یکم کاملا عقب نشستند و به رده نوزدهم جدول رده بندی سقوط کردند. با این حال این آخرین باری بود که میشد تاتنهام و منطقه سقوط را باهم دید.

منچستر سیتی

فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۹
هفته هجدهم
رتبه۱۸

زمانی بود که سیتی هم به مانند چلسی تیمی بزرگ و سطح اول به حساب نمی آمد. اما آن‌ها برخلاف رقیبشان در غرب لندن کاندید سقوط بودند. اوضاع زمانی که تاکسین شیناواترا اولین رگه های پول را به باشگاه را تزریق کرد عوض شد ولی آن ها به هیچ وجه به خوبی چیزی که الان هستند نبودند. با این حال شرایط این طور ماند تا زمانی که مالک کنونی شیخ منصور در فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۹ روی کار آمد. در میانه راه آن فصل لیگ برتر، با هدایت مارک هیوز مقابل وست بروم متحمل شکست ۲-۱ شدند که دهمین شکستشان به حساب می آمد و در نتیجه در همان رده هجدهم باقی ماندند. سیتی فورا نتیجه ۵-۱ را به تیم هال سیتی تحمیل کردند و ورق برگشت. هال سیتی تیمی بود که در آنجا به خاطر صحبت های بین دو نیمه فیل براون روی چمن بد نام شده بود.

منچستر سیتی

استون ویلا

فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰
هفته هفتم
رتبه ۱۸

از استون ویلای تازه صعود کرده انتظار انجام دادن کار خاصی نمی رفت، پس دیدن آن ها در منطقه سقوط جای تعجب چندانی نداشت.

بورنموث

فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۸
هفته بیستم
رتبه ۱۸

ادی هاو به سختی تلاش کرده تا بورنموث را به یکی از تیم‌های خوب لیگ برتر تبدیل کند و حالا دو سال است که آن ها در حال جنگیدن برای این جایگاه هستند.

برایتون

فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۸
هفته دوم
رتبه ۱۹

در حقیقت، برایتون هیچ وقت از لیگ برتر سقوط نکرده است و حتی جالب‌تر اینکه تنها تجربه حضور آن‌ها در قعر جدول لیگ برتر به هفته دوم از اولین سال حضورشان در این مسابقات بر می‌گردد. با وجود اینکه آن‌ها فصل گذشته هم یکی از شانس‌های اصلی سقوط به چمپیونشیپ محسوب می‌شدند و به سختی خودشان را در لیگ برتر حفظ کردند اما هرگز در رده نوزدهم جدول قرار نگرفتند.

برنلی

فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹
هفته بیستم
رتبه ۱۸

اجبار به بازی در لیگ اروپا روی فرم بازی برنلی در اوایل فصل گذشته تاثیر گذاشت. آخرین حضور آن‌ها در منطقه سقوط جدول رده بندی لیگ برتر در هفته بیستم اتفاق افتاد.

منچستر یونایتد

فصل ۱۹۹۵-۱۹۹۶
هفته اول
رتبه ۱۹

«شما با بچه‌ها هیچ چیز‌ نمی توانید ببرید.» جوابی بود که آلن هسر بعد از باخت تیم جوان منچستر یونایتد به استون ویلا به زبان آورد که در نتیجه باعث شد منچستر بعد از اولین هفته لیگ برتر در رده نوزدهم قرار بگیرد که از قضا آخرین باری بود که چنین بداقبالی‌ای اتفاق افتاد. در تابستان سال قبل سرالکس فرگوسن عذر تعدادی از بازیکنان کار کشته را خواسته و روی گروهی از بازیکنان با استعداد نو ظهور حساب باز کرده بود. تصمیمات او زمانی که شیاطین سرخ دوگانه معروف را بردند مورد قبول واقع شد.

الکس فرگوسن

کریستال پالاس

فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۸
هفته بیستم
رتبه ۱۸

کریستال پالاس این روز ها در حال پیشرفت هستند ولی در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۸ شرایط این گونه نبود. زمانی که آن ها آخرین تیم در معرض خطر سقوط به چمپیونشیپ بودند.

لستر سیتی

فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۸
هفته هشتم
رتبه ۱۸

بعد از قهرمانی غیرقابل باور لیسترسیتی در سال ۲۰۱۶، روباه‌ها هویت جدیدی پیدا کردند. با این حال آن‌ها همان لستر قدیمی هستند که هر از گاهی همانند آن فصل فراموش نشدنی اوج می گیرند.

نیوکاسل

فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰
هفته نهم
رتبه ۱۸

از دست دادن رافا بنیتز در تابستان هواداران پرشور و هیجان نیوکاسل را هم به ترس انداخت و وقتی فصل برای آن‌ها تا این اندازه بد شروع شد، مشخص شد که این نگرانی آن‌ها بیهوده نبوده است.

نورویچ

فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰
هفته دوازدهم
رتبه ۲۰

نوریچ سیتی نیز تیم تازه صعود کرده دیگری است که در بازگشت دوباره‌اش به لیگ با مشکلات بزرگی مواجه شده است. آخرین برد آن‌ها در این فصل به بازی خانگی مقابل منچستر سیتی بر می‌گردد و این یعنی قناری‌ها در هشت بازی اخیرشان در این مسابقات برنده نشدند و تنها یک امتیاز به دست آوردند. شاگردان دنیل فارکه با کسب تنها ۷ امتیاز در قعر جدول رده بندی لیگ برتر انگلیس قرار گرفته‌اند.

اورتون

فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰
هفته هشتم
رتبه ۱۸

انتظارات از اورتون در ابتدای فصل جدید بسیار بالا بود ولی زنجیره‌ای از نتایج ضعیف باعث شد در قعر جدول قرار گیرند و نتوانند برای تیم های بزرگ دیگر مشکل ساز شوند.

اورتون

شفیلد یونایتد

فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۷
هفته هجدهم
رتبه ۱۸

اتفاق جالبی نیست اما بد نیست بدانید آخرین باری که شفیلد یونایتد در منطقه سقوط قرار داشت راهی چمپیونشیپ شده است. هرچند که آن‌ها در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ لیگ برتر فعلا با کسب ۱۷ امتیاز در جایگاه پنجم جدول رده بندی قرار دارند و بعید نیست که در پایان فص حداقل جواز حضور در مرحله پلی آف لیگ اروپا را به دست آورند.

ساوتهمپتون

فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰
هفته سوم
رتبه ۱۸

به نظر می‌رسد که دوران سکان‌داری رالف هازن هوتل در ساوتهمپتون هم به زودی به سر برسد چراکه آن‌ها در فصل تازه لیگ برتر به تیمی تبدیل شدند که باید برای بقا در لیگ تلاش کند. آن‌ها در هفته سوم این رقابت‌ها در منطقه سقوط قرار گرفتند و حالا هم تنها به سبب تفاضل گل از حضور در جمع سه تیم انتهایی جدول رده بندی گریختند.

واتفورد

فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰
هفته نهم
رتبه ۲۰

فینالیست فصل گذشته جام حذفی انگلیس بعد از اینکه در هفته آغازین فصل جدید لیگ برتر موفق به کسب هر سه امتیاز ممکن شد دیگر به پیروزی نرسیده و در هفته نهم این رقابت‌ها شاهد حضور زنبورها در قعر جدول رده بندی لیگ برتر بودیم.

وستهم

فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰
هفته اول
رتبه ۲۰

یک شکست تحقیرآمیز ۵-۰ مقابل قهرمان فصل قبل لیگ برتر یعنی منچستر سیتی آن‌ها را به قعر جدول رده بندی این رقابت‌ها فرستاد. هرچند که بعد از آن شکست فاجعه‌بار اوضاع چکش‌ها علی‌رغم نتایج ضعیفی که گرفتند دگرگون شده و دیگر در جمع سه کاندیدای اصلی سقوط به چمپیونشیپ قرار ندارند. آن‌ها مقابل نوریچ سیتی و منچستریونایتد به پیروزی رسیدند اما در شش بازی لیگ برتری اخیرشان موفق به شکست رقیبانشان نشدند و با کسب ۱۳ امتیاز در رده شانزدهم جدول قرار دارند؛ به این ترتیب بعید نیست که در ادامه فصل بازهم نام آن‌ها را در منطقه سقوط ببینیم.

ولورهمپتون واندرز

فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰
هفته ششم
رتبه ۱۹

ولورهمپتون واندرز که فصل گذشته به عنوان پدیده لیگ برتر به فوتبال دوستان معرفی شد، کارش را در بازی‌های این فصل خوب شروع نکرد و در هفته ششماین رقابت‌ها به رتبه نوزدهم جدول سقوط کرد. یکی از دلایل اصلی رخ دادن این اتفاق می‌تواند حضور آن‌ها در رقابت‌های لیگ اروپا باشد. هرچند که شاگردان نونو اسپریتو سانتو در هفته‌های اخیر نتایج درخور توجهی گرفتند و خودشان را از منطقه سقوط جدول رده بندی لیگ برتر جدا کردند. آن‌ها بعد از شکست سنگین ۵ بر ۲ خانگی برابر چلسی، نتایج بهتری گرفتند و موفق به پیروزی برابر واتفورد، استون ویلا و جالب‌تر از همه منچسترسیتی شدند. گرگ‌ها حالا با ۱۶ امتیاز در رده هشتم جدول لیگ برتر قرار گرفتند و وضعیتشان در مرحله گروهی لیگ اروپا هم خوب می‌باشد؛ آن‌ها بعد از براگا، با ۹ امتیاز در رده دوم قرار دارند و به نظر می‌رسد کار سختی برای صعود به مرحله حذفی این بازی‌ها نداشته باشند.

ولورهمپتون واندرز

درباره Nazanin

این مطالب را نیز ببینید!

آموزش شطرنج و آموزش شرط بندی بازی شطرنج

معرفی بازی شطرنج نحوه بازی شطرنج یکی از چالش برانگیزترین و در عین حال هیجان انگیزترین بازی …