صفحه اصلی / بازی های ورزشی / از سباستیانو اسپوسیتو تا دنیل مالدینی؛ آشنایی با ۱۰ ستاره جوان سری آ

از سباستیانو اسپوسیتو تا دنیل مالدینی؛ آشنایی با ۱۰ ستاره جوان سری آ

با آغاز فصل جدید سری آ همانطور که انتظار می‌رود هواداران تیم‌ها می‌خواهند تا هر چه سریع‌تر خریدهای چند ده میلیونی‌شان را ببینند، اما قطعا در این بین ستارگان جوانی هستند که احتمالا طی ماه‌های پیش‌رو در بالاترین سطح فوتبال ایتالیا نامی برای خودشان دست و پا خواهند کرد. نگاهی به ستارگان جوان سری آ در فصل جاری.

نگاهی ستارگان جوان سری آ

ابریما کالی – آتالانتا

در حالی‌که آتالانتا خودش را برای نخستین حضورش در لیگ قهرمانان اروپا آماده می‌کند، هافبک ۱۹ ساله گامبیایی این تیم یعنی ابریما کالی به ستاره بازی‌های پیش فصل آتالانتا تبدیل شد. کالی که توانایی بازی به عنوان هافبک وسط و وینگر چپ یا راست را دارد از فصل ۱۸-۲۰۱۷ مشغول به بازی در تیم زیر ۱۹ ساله‌های آتالانتا است و پیش از شروع فصل جدید روی پنج گل تیم جان پیرو گاسپرینی در بازی‌های پیش فصل تاثیرگذار ظاهر شده است. او همچنین نخستین بازی‌اش برای تیم ملی گامبیا را روز ۲۲ مارس ۲۰۱۹ برابر نیجریه و در جریان مسابقات انتخابی جام ملت‌های آفریقا انجام داد.

سباستیانو اسپوسیتو – اینتر

با وجود علاقه‌ای که رم به جذب سباستیانو اسپوسیتو نشان داد اما این مهاجم ۱۷ ساله تصمیم به ادامه حضور در اینتر گرفت و امیدوار است فصل تاثیر برانگیزی را در سن سیرو پشت سر بگذارد. او که در تیم‌های ملی پایه آتزوری عملکرد بسیار خوبی داشته همین حالا هم مورد توجه روبرتو مانچینی سرمربی تیم ملی ایتالیا قرار گرفته و امیدوار است با درخشش در ترکیب تیم آنتونیو کونته به تیم ملی ایتالیا هم دعوت شود. اسپوسیتو با حضور برابر آینتراخت فرانکفورت در دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپای فصل قبل به نخستین بازیکن متولد سال ۲۰۰۲ تبدیل شد که در لیگ اروپا یا لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده و قطعا آینده درخشانی پیش‌روی این مهاجم نراتزوری قرار دارد.

جانلوکا گائتانو – ناپولی

جانلوکا گائتانو به عنوان هافبک تهاجمی تیم پریماورای ناپولی موفق شد تا فصل قبل ۱۹ بار برای تیم گلزنی کند و به جای اینکه تابستان امسال به تیم دیگری قرض داده شود در سن پائولو باقی‌ مانده تا ارزش‌هایش را به همه نشان دهد. با وجود اینکه ناپولی هیروینگ لوزانوی مکزیکی را از پی اس وی آیندهوون به خدمت گرفته اما ستاره ۱۹ ساله پارتنوپی به خودش باور دارد که تا پیش از پایان فصل ۲۰-۲۰۱۹ می‌تواند توجه کارلو آنچلوتی را برای قرارگیری در تیم اصلی جلب کند.

دژان کولوسوسکی – پارما

پارما در این تابستان خیلی زود دست به کار شد و ستاره ۱۹ ساله سوئدی تیم پریماورای آتالانتا که به قهرمانی این تیم در پریماورای فصل ۱۹-۲۰۱۸ کمک بسیاری کرده بود را به خدمت گرفت. او که ذاتاً یک مدافع است در بازی کردن به عنوان یک هافبک میانی هم به بلوغ کامل رسیده است و توانایی‌ای که در دریبلینگ دارد نشان‌گر قدرت او در یک سوم دفاعی حریف به مانند محوطه جریمه خودی می‌باشد. حالا روبرتو دی آورسا امیدوار است تا کولوسوسکی به صلیبی‌ها کمک کند تا بار دیگر همچون فصل گذشته در خط دفاعی قدرتمند ظاهر شوند.

دنیل مالدینی – آث میلان

دنیل، پسر ۱۷ ساله اسطوره روسونری یعنی پائولو مالدینی بعد از عملکرد موفقیت آمیزی که در بازی‌های پیش فصل داشته به یکی از گزینه‌های اصلی سرمربی جدید میلان یعنی مارکو جامپائولو برای استفاده در فصل ۲۰-۲۰۱۹ سری آ تبدیل شده است. دنیل برخلاف پدرش پائولو، در نیمه جلویی زمین بازی می‌کند و با توجه به توانایی‌ای که در بازی در چندین پست مختلف دارد می‌تواند در کنار دیگر جوانان تیم نقشی کلیدی در بازسازی دیاولو داشته باشد‌. دنیل مالدینی در تیم زیر ۱۷ ساله‌های میلان طی ۲۸ بازی ۱۳ گل زده و در تیم پریماورای روسونری در ۲۶ بازی‌ای که برای تیم انجام داد ۱۰ گل زد و یک بار هم پاس گل داد.

سری آ مالدینی

ماراش کومبولا – هلاس ورونا

با وجود اینکه هلاس ورونا با قبول شکست مقابل تیم دسته دومی کرمونسه در دور دوم کوپا ایتالیا از گردونه رقابت‌ها کنار رفت اما این بازی نشان دهنده استعداد دفاع وسط جوان تیم یعنی ماراش کومبولا بود. این مدافع ۱۹ ساله با وجود اینکه در ایتالیا به دنیا آمده در تیم‌های ملی پایه آلبانی حضور یافته و هلاسی‌ها امیدوارند تا با توانایی‌های بازیکنی چون او بعد از صعود دوباره به سری آ ، دیگر سقوط نکنند و به بازی در بالاترین سطح فوتبال کشور ادامه دهند.

وینچنزو میلیچو – تورینو

وینچنزو میلیچو با گلزنی مقابل دبرکان در مرحله مقدماتی لیگ اروپای این فصل به جوان‌ترین گلزن تاریخ باشگاه تورینو تبدیل شد و امیدوار است تا بازهم در فصل ۲۰-۲۰۱۹ فرصت نشان دادن خودش را در ترکیب تیم داشته باشد. او احتمالا طی سال‌های آینده جای آندره آ بلوتی را در ترکیب ایل گرانده خواهد گرفت. میلیچو تابستان امسال با رد پیشنهادات چندین تیم از سری بی، در تورینو مانده تا خودش را در سطح اول فوتبال ایتالیا ثابت کند.

کریستوبال مونتیل – فیورنتینا

کریستوبال مونتیل، پسر فوتبالیست اسپانیایی یعنی اسوالدو مونتیل که طی دوران حضورش در اسپانیا به عنوان “مرواریدِ مایورکا” شناخته می‌شد، در تابستان ۲۰۱۸ اسپانیا را به مقصد ایتالیا ترک کرد و وارد فلورانسی شد که خانه استعدادهای جوان فوتبال این کشور به حساب می‌آید. مونتیل که محصول آکادمی فوتبال مایورکا است با ۲ میلیون یورو به فیورنتینا پیوسته است و در جریان تساوی ۱-۱ تیمش با تورینو در مارس ۲۰۱۹ نخستین بازی رسمی‌اش برای فیورنتینا را انجام داد. او در دیدار با مونزا در دور دوم کوپا ایتالیا نقشی کلیدی در پیروزی فیورنتینا ایفا کرد و به این خودباوری رسیده است که می‌تواند گام به گام پیشرفت کند و در تیم اصلی فیورنتینا جایی برای خودش دست و پا کند.

دوشان ولاهوویچ – فیورنتینا

دوشان ولاهوویچ یکی دیگر از آن بازیکنان جوان و مستعد فیورنتینا است که می‌توانیم شاهد ارزش‌های او در این فصل از مسابقات سری آ باشیم. این مهاجم ۱۹ سالۀ اهل کشور صربستان، در تابستان ۲۰۱۸ پارتیزانِ بلگراد را به قصد حضور در فوتبال ایتالیا و تیم فیورنتینا ترک کرد تا فوتبالش را در فلورانس و زیر نظر وینچنزو مونتلا ادامه دهد. دو گل این مهاجم بلند قامت و ۱۹۰ سانتی‌متری سبب شد تا شاگردان مونتلا در جام حذفی و برابر تیم مونزا غافلگیر نشوند و بسلامت به مرحله بعد کوپا ایتالیا صعود کنند. دوشان ولاهوویچ یک تمام کنندۀ بالقوه بخصوص در نبردهای هوایی و ضربات با سر می‌باشد و چنان‌چه دیگر مهاجم فلورانسی‌ها یعنی فدریکو کیزا در ادامه به تیم دیگری فروخته و یا مصدوم شود، می‌تواند عصای دست مونتلا در خط حملۀ فیورنتینا باشد.

سباستین والوکیویش – کالیاری

او که ژانویه امسال به ساردنیا آمد و به کالیاری پیوست عملکرد تاثر برانگیزی در یورو زیر ۲۱ ساله‌های امسال در پیراهن تیم ملی لهستان داشته است. از این رو طی سال‌های آتی چیزهای بیشتری از این ستاره ۱۹ ساله خواهیم شنید. او که به همراه راگنار کلاوان در قلب خط دفاعی کالیاری قرار خواهد گرفت احتمالا به یکی از درخشان‌ترین مدافعان این فصل سری آ ایتالیا تبدیل خواهد شد. سباستین والوکیویش در تیم‌های پایه گورزو ویلکوپولسی و لژیا ورشو فوتبالش را آغاز کرده و از سال ۲۰۱۷ در تیم دوم لژیا ورشو و پوگون شزچین بازی کرده و باید دید عملکرد او در کالیاری چگونه خواهد بود.

درباره Nazanin

این مطالب را نیز ببینید!

آموزش شطرنج و آموزش شرط بندی بازی شطرنج

معرفی بازی شطرنج نحوه بازی شطرنج یکی از چالش برانگیزترین و در عین حال هیجان انگیزترین بازی …