صفحه اصلی / بازی های ورزشی / از مارکو رویس تا پل پوگبا ؛ ۱۲ بازیکن جوان که در تیم جدید خود درخشیدند

از مارکو رویس تا پل پوگبا ؛ ۱۲ بازیکن جوان که در تیم جدید خود درخشیدند

در این مطلب از مارکو رویس و خوان ماتا گرفته تا پل پوگبا و جرارد پیکه قصد داریم به بازیکنانی بپردازیم که از تیمی بزرگ جدا شدند و در تیم بعدشان هم عملکرد بسیار خوبی از خودشان نشان دادند.

از مارکو رویس تا پل پوگبا ؛ بازیکنان جوانی که در تیم جدید درخشیدند

کلاس یان هونتلار (آیندهوون)

هونتلار یکی از بازیکنان موردعلاقه هواداران تیم آژاکس است اما پیش حضور در آمستردام مدتی در آیندهوون که رقیب اصلی آژاکس محسوب می‌شد حضور داشت. این مهاجم هلندی در سال ۲۰۰۰ به آیندهوون پیوست و پس از انجام اولین و آخرین بازی‌اش زیر نظر گاس هیدینک به خرافشاپ و AGOVV قرض داده شد. هونتلار سپس در سال ۲۰۰۴ با قراردادی دائمی به هیرنفین پیوست و پس از ۳۹ گل زده در ۶۰ بازی، آژاکس را متقاعد کرد که دو سال بعد با پرداخت ۹ میلیون یورو او را به خدمت گیرد.

ران روبرت زیلر (منچستریونایتد)

منچستریونایتد احتمالا بخاطر از دست دادن زیلر در سال ۲۰۱۰ افسوس می‌خورد؛ آن‌ها نمی‌توانستند از ادوین فن درسار استفاده نکنند و این گلر آلمانی بعد از دو بازی قرضی برای نورثهمپتون و ناتوانی در راضی کردن سر الکس فرگوسن برای استفاده از او، فوتبال انگلیس را ترک کرد و به هانوفر پیوست. زیلر پیش از اینکه در تابستان ۲۰۱۶ به لستر بپیوندد بیش از ۲۰۰ بار در بوندسلیگا بازی کرد و بعد از اینکه نتوانست پیراهن شماره یک روباه‌ها را از کسپر اشمایکل بگیرد، به بوندسلیگا برگشت و حالا در اشتوتگارت به فوتبالش ادامه می‌دهد.

مارکو رویس (بورسیا مونشن گلادباخ)

مارکو رویس یکی از اندک دورتموندی‌هایی است که بایرن مونیخ در جذب آن ناموفق بوده است؛ مارکو رویس با وجود پیشنهاداتی که از تیم‌های بزرگ اروپایی داشت تصمیم به ادامه حضور در سیگنال ایدونا پارک گرفت. مارکو رویس در سال ۲۰۰۶ به سبب اندام لاغرش بسیار مورد توجه قرار گرفت اما سپس نشان داد که اندام لاغرش نقطه ضعف او نیست. مارکو رویس ابتدا در وایس آلن و سپس در بروسیا مونشن گلادباخ درخشان ظاهر شد تا دورتموند این ستاره همیشه مصدومش را در سال ۲۰۱۱ و در ازای ۱۷ میلیون یورو به خدمت گیرد.

مارکو رویس

خوان ماتا (رئال مادرید)

دوران حضور خوان ماتا در فوتبال اسپانیا بیشتر به سبب حضورش در والنسیا به یاد آورده می‌شود و بدیهی است که کسی نداند او اولین حضورش در یک مسابقه لیگ را سال ۲۰۰۶ در پیراهن رئال مادرید کاستیا انجام داده است. بعد از اینکه ماتا در ۳۹ بازی ۱۰ گل برای کاستیا به ثمر رساند، والنسیا به جذبش علاقه‌مند شد و با پرداخت بند آزادسازی این بازیکن، او را به خدمت گرفت. ماتا چندی بعد در سال ۲۰۱۱ اسپانیا را به مقصد انگلیس ترک کرد و در ازای ۲۳.۵ میلیون پوند به چلسی پیوست. این بازیساز اسپانیایی سپس در سال ۲۰۱۴ به منچستریونایتد منتقل شد.

لویک رمی (لیون)

رمی در سال ۲۰۰۷ با لیون به قهرمانی لیگ یک فرانسه رسید اما نقشی کلیدی در موفقیت‌های تیم نداشت و بعد از اینکه نیس پیشنهاد رکوردشکن ۸ میلیون یورویی را در سال ۲۰۰۸ به لیون ارائه داد، باشگاه فرانسوی این پیشنهاد را پذیرفت. رمی در نیس طی ۶۸ بازی‌اش در لیگ ۲۶ بار گلزنی کرد. لویک پیش از اینکه در تابستان ۲۰۱۴ به چلسی بپیوندد در مارسی و کویینز پارک رنجرز بازی کرد و پس از عملکرد خوبش در لاس پالماس، تابستان ۲۰۱۸ به کشورش بازگشت تا در لیل مشغول به بازی شود.

ساموئل اتوئو (رئال مادرید)

اتوئو با بارسلونا به سه قهرمانی لالیگا و دو قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا رسید اما فوتبالش را از باشگاه رقیب یعنی رئال مادرید شروع کرد. این مهاجم کامرونی تنها سه بار برای رئال مادرید بازی کرد و پیش از اینکه در سال ۲۰۰۰ با قراردادی دائمی به مایورکا بپیوندد، به طور قرضی در لگانس، اسپانیول و مایورکا بازی کرد. چهار سال بعد بارسلونا با پرداخت ۲۴ میلیون یورو اتوئو را به کاتالونیا آورد و او به یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان تیم فرانک رایکارد و پپ گواردیولا تبدیل شد که سه قهرمانی لالیگا و دو قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را با بلوگرانا به دست آورد.

اتوئو

سسک فابرگاس (بارسلونا)

فابرگاس که زاده شهر بارسلونا بود در سال ۲۰۰۳ باشگاه دوران کودکی‌اش را رها کرد و به آرسنالِ آرسن ونگر پیوست. او اولین بازی‌اش را در سال ۲۰۰۶ و در حالی‌که تنها ۱۶ سال سن داشت انجام داد، سپس طی دوران حضورش در جمع توپچی‌ها به یکی از ارکان اصلی تیم تبدیل شد و در سال ۲۰۰۹ بازوبند کاپیتانی آرسنال را به دست آورد. دو سال بعد فابرگاس با جدایی از آرسنال به بارسلونا برگشت و پس از سه سال ناموفق در نیوکمپ، بار دیگر راه انگلیس را در پیش گرفت و در سال ۲۰۱۴ به چلسی منتقل شد.

رایان شاوکراس (منچستریونایتد)

یکی دیگر از اشتباهات منچستریونایتد از دست دادن رایان شاوکراس در سال ۲۰۰۸ در ازای تنها ۱ میلیون پوند بود. استوک سیتی این دفاع وسط را همچنان در اختیار دارد و شاوکراس حالا کاپیتان پاترها شده و سابقه یک بار حضور در تیم ملی انگلیس را هم در کارنامه دارد. آنطور که شاوکراس می‌گوید، سر الکس فرگوسن با این انتقال موافق نبوده است:

او می‌خواست تا قراردادم با یونایتد را تمدید کنم و سپس به باشگاهی قرض داده شوم اما من می‌خواستم فوتبالم را در حالی‌که بیش از ۵۰۰ بازی انجام دادم تمام کنم و اگر در یونایتد می‌ماندم چنین اتفاقی رخ نمی‌داد.

پل پوگبا (منچستریونایتد)

آگوست ۲۰۱۶ اولین باری نبود که پل پوگبا با منچستریونایتد قرارداد امضا می‌کرد؛ پل پوگبا در سال ۲۰۰۹ به جمع شیاطین سرخ پیوسته بود و سه سال بعد از اینکه جایی در تیم اول برای خودش نمی‌دید، راه خروج از اولدترافورد را در پیش گرفت. پل پوگبا با رد پیشنهادات رم و اینتر به یوونتوس پیوست و پس از سپری کردن چهار سال در تورین، یونایتد با پرداخت ۸۹.۳ میلیون پوند او را در فصل ۱۷-۲۰۱۶ به خدمت گرفت. حالا پل پوگبا ستاره اول یونایتد است.

پل پوگبا

آلوارو موراتا (رئال مادرید)

فلورنتینو پرز عاشق بند بازخرید است و در هنگام انتقال آلوارو موراتا به یوونتوس در سال ۲۰۱۴ این بند را در قرارداد او هم گنجاند. از آنجایی که این مهاجم با استعداد نمی‌توانست نیمکت نشین کریم بنزما در رئال مادرید شود، به ایتالبا رفت و توانایی‌هایش را با گلزنی در دیدارهای بزرگی نظیر نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر رئال مادرید نشان داد. پرز در ژوئن ۲۰۱۶ بند بازخرید او را فعال کرد و موراتا به رئال برگشت و ۲۰ گل در تمام رقابت‌ها به ثمر رساند. سپس چلسی با ۶۰ میلیون پوند او را به خدمت گرفت و پس از عملکرد ضعیفی که داشت از جمع آبی‌ها جدا شد و زمستان گذشته بت اتلتیکو مادرید پیوست.

آدرین ربیوت (منچسترسیتی)

آدرین ربیوت در سال ۲۰۰۸ دوام چندانی در منچستر نیاورد و پس از شش ماه حضور در آکادمی منچسترسیتی به کشورش فرانسه بازگشت. همانطور که مادر او اذعان کرده در انگلیس با پسرش بدرفتاری می‌کردند. ربیوت به منچستر بازگشت و در جریان تساوی تیمش با سیتیزن‌ها در آوریل ۲۰۱۶ و در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، موفق به گلزنی هم شد؛ پاریس سن ژرمن اما نتوانست تیم مانوئل پیگرینی را شکست دهد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. او امسال بعد از پایان قراردادش با پاریسی‌ها به طور آزاد به یوونتوس پیوست تا فوتبالش را در تورین ادامه دهد.

جرارد پیکه (منچستریونایتد)

در سال ۲۰۰۸ سر الکس فرگوسن باید بین جانی ایوانز و جرارد پیکه یک نفر را انتخاب می‌کرد؛ در حال حاضر چنین انتخابی آسان است اما پیکه در آن زمان مدافع سطح بالایی نبود. پیکه هیچ شانسی برای رقابت با زوج ریو فردیناند و نمانیا ماتیچ نداشت و در سال ۲۰۰۸ به باشگاه دوران کودکی‌اش یعنی بارسلونا بازگشت. بارسلونا برای خرید او تنها ۵ میلیون پوند هزینه کرد و صاحب یکی از بهترین مدافعان جهان شد که در پیراهن بارسلونا به افتخارات بسیاری از جمله هشت قهرمانی لالیگا و سه قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا دست یافت.

پیکه

درباره Nazanin

این مطالب را نیز ببینید!

آموزش شطرنج و آموزش شرط بندی بازی شطرنج

معرفی بازی شطرنج نحوه بازی شطرنج یکی از چالش برانگیزترین و در عین حال هیجان انگیزترین بازی …