صفحه اصلی / بازی های ورزشی / فوتبال جهان | بازیکنان جوانی که اولین بازی در لالیگا را با رئال مادرید تجربه کردند

فوتبال جهان | بازیکنان جوانی که اولین بازی در لالیگا را با رئال مادرید تجربه کردند

برای آنکه یک بازیکن فوتبال بتواند از سن پایین در باشگاه رئال مادرید به میدان برود، به استعداد و البته تلاش بسیار بالایی نیاز است. اما اگر به اندازه کافی بتوانید خوب بازی کنید و رضایت مربیان و هواداران رئال را جلب کنید، سن دیگر معنایی ندارد و به معنای واقعی کلمه تنها یک عدد است.

بازیکنان جوان رئال مادرید

این موضوع توسط بسیاری از بازیکنان جوان رئال مادرید در تاریخ این باشگاه ثابت شده است. در تاریخ کهکشانی‌ها برخی از بهترین و پرافتخارترین‌ بازیکنان تمام دوران رئال مادرید زمانی که اولین بازی خود را در لالیگا برگزار کردند تنها کمتر از هجده سال سن داشتند. در عین آنکه تعدادی از همین دسته بازیکنان نتوانستند در آینده دستاوردهایی که ابتدا برایشان تصور شده بود را کسب کنند، تعدادی دیگر نه فقط موفقیت‌هایشان بیشتر از شکست‌هایشان بود بلکه حتی به قله‌های افتخار در رئال رسیدند و در تاریخ این باشگاه ماندگار شدند. در این مطلب دوازده بازیکن جوان رئال مادرید در ۳۰ سال اخیر که موفق شدند اولین بازی خود برای لوس بلانکوس در لالیگا را تا قبل از ۱۸ سالگی انجام بدهند، مورد بررسی قرار گرفته‌اند و آینده فوتبالی آنها یا وضعیت فعلی‌شان نیز مشخص شده است. در ادامه با تک‌تک این بازیکنان آشنا خواهید. این فهرست بر اساس سن‌ فوتبالیست‌های مورد نظر از بزرگترین به کوچکترین ردیف شده است.

۱. رافائل واران

این مدافع میانی زمانی که نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت یکی از پرطرفدارترین بازیکنان لیگ یک فرانسه بود. او در سن ۱۷ سالگی توجه استعدادیاب‌ها و مربیان تیم‌های بزرگ اروپا را به خود جلب کرده بود و همگان او را به‌عنوان یک دفاع وسط باصلابت می‌شناختند. رئال مادرید در تابستان سال ۲۰۱۱ با او قرارداد امضا کرد و ژوزه مورینیو نیز بلافاصله او را وارد ترکیب اصلی کرد. واران در سپتامبر همان سال اولین بازی خود را برای رئال مادرید انجام داد و در جریان تساوی بدون گل برابر اسپانیول زوج ریکاردو کاروالیو بود. او در ادامه همان فصل موفق شد هشت بازی دیگر برای رئال در لالیگا انجام بدهد. کهکشانی‌ها در همان فصل به سلطه بارسلونا در اسپانیا پایان دادند و قهرمانی لالیگا را با رکورد ۱۰۰ امتیاز کسب کردند. رافائل واران فرانسوی در حال حاضر تنها ۲۶ سال سن دارد. از همان قهرمانی به بعد، واران یک عنوان لالیگای دیگر، چهار قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و جام جهانی فوتبال را با تیم ملی فرانسه تجربه کرده است. این بدون شک تجربه‌ای عالی برای مدافع فرانسوی محسوب می‌شود.

رئال مادرید رافائل واران

۲. الکس فرناندز

این هافبک میانی با نمایش‌های در کاستیا توجه کادرفنی تیم اصلی را به خود جلب کرد. الکس فرناندز در ماه مارس سال ۲۰۱۱ و در جریان پیروزی سه بر یک رئال برابر راسینگ سانتاندر در دو دقیقه پایانی بازی به‌جای مسوت اوزیل وارد زمین شد. فرناندز در تابستان همان سال همراه با تیم ملی اسپانیا قهرمان مسابقات زیر ۱۹ ساله‌های اروپا شد و بهترین بازیکن تورنمنت نیز لقب گرفت. اما او در آینده نتوانست بازی‌های بیشتری در لیگ برای باشگاه دوران کودکی خود انجام بدهد. فرناندز پس از آن با اسپانیول در بالاترین سطح فوتبال اسپانیا بازی کرد و حالا نیز در دسته دو در تیم کادیز توپ می‌زند.

۳. ایکر کاسیاس

بهترین دروازه‌بان و یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ باشگاه یعنی ایکر کاسیاس در حالی که هجده ساله بود در جریان تساوی ۲-۲ برابر اتلتیک بیلبائو در خانه حریف اولین بازی خود را برای رئال انجام داد. تنها دو سال پس از آن این محصول آکادمی باشگاه جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را بالای سر برد. او بعداً دوبار دیگر طعم این قهرمانی را چشید. کاسیاس در ادامه به کاپیتان باشگاه تبدیل شد و طی ۱۶ فصل بیش از ۷۰۰ بازی برای این تیم انجام داد. کاسیاس همچنین در سال‌های اوج دوران حرفه‌ای خود یکی از مهم‌ترین بازیکنان تیم ملی اسپانیا بود و همراه با لاروخا دو قهرمانی جام ملت‌های اروپا و یک قهرمانی جام جهانی را تجربه کرد. پس از ترک باشگاه در سال ۲۰۱۵، کاسیاس حالا ۱۵۶ بازی برای پورتو انجام داده است و با این تیم قهرمانی لیگ پرتغال را در سال ۲۰۱۸ جشن گرفت. او در ماه می سال ۲۰۱۹ دچار یک حمله قلبی شد اما هنوز، در سن ۳۸ سالگی به ‌طور رسمی از دنیای فوتبال خداحافظی نکرده است.

۴. وینیسیوس جونیور

زمانی که وینیسیوس جونیور به ‌عنوان یکی از مستعدترین بازیکنان جوان برزیل نام خود را مطرح کرد، لوس بلانکوس برای به ‌خدمت گرفتن این مهاجم به ‌هیچ وجه وقت خود را تلف نکرد. ده روز پس از انجام اولین بازی خود برای فلامینگو، رئال در ماه می سال ۲۰۱۷ با او قرارداد امضا کرد که بر اساس آن فعالیتش در باشگاه جدید از روز تولد ۱۸ سالگی‌‌اش آغاز می‌شد. هشت روز پس از همان تولد، وینیسیوس اولین بازی خود در لالیگا را در جریان تساوی بدون گل برابر اتلتیکو مادرید در سپتامبر ۲۰۱۸ تجربه کرد. این استعداد گران‌بها تا بدینجای کار چشمه‌هایی از استعداد خود را نشان داده است. ظهور جونیور به‌عنوان یک بازیکن آینده‌دار یکی از نکات مثبت سال بدون جام رئال در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ بود.

وینیسیوس جونیور

۵. خوان اسنایدر

این مهاجم آرژانتینی اولین بازی خود برای تیم اصلی را در سال ۱۹۹۱ انجام داد و طی دو دوره حضور خود در سال‌های ابتدایی دهه ۹۰ در رئال، ۳۰ بار پیراهن این تیم را بر تن کرد. اسنایدر در سال ۲۰۰۵ از مستطیل سبز خداحافطی کرد و پس از آن دوره‌های مربیگری در کوردوبا و ختافه را سپری کرد. او اخیرا هدایت باشگاه جی.ای.اف یونایتد شیبا در ژاپن را برعهده گرفت.

۶. آلوارو موراتا

موراتا در واقع کارش را با اتلتیکو مادرید آغاز کرد و سپس در سال ۲۰۰۸ به آکادمی رئال مادرید منتقل شد. او با نمایش‌های خوب برای تیم دوم، کمی پس از تولد هجده سالگی خود در جریان پیروزی ۳-۱ برابر رئال ساراگوسا در دسامبر سال ۲۰۱۰ نخستین بازی خود را برای کهکشانی‌ها انجام داد. دوران حرفه‌ای موراتا فراز و نشیب‌های بسیاری داشته است. پس از زدن ده گل در ۳۷ بازی بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴، او به یوونتوس رفت و دو بار پشت سرهم فاتح سری آ شد. موراتا همچنین در مصاف بانوی پیر با باشگاه سابقش در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۵ دوبار موفق به گلزنی شد. وقتی زیدان هدایت رئال را برعهده گرفت، موراتا نیز برای فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۷ به تیم بازگشت. او در همان فصل که رئال هم قهرمانی اروپا و هم قهرمانی لالیگا را کسب کرد (اولین‌بار در چهل سال اخیر)، ۲۰ گل برای باشگاه به ثمر رساند. موراتا سپس ۱۸ ماه بد را در چلسی سپری کرد و حالا برای اثبات مجدد خود به اتلتیکو مادرید برگشته است.

۷.خوزه رودریگز

او بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ یکی از اعضای ثابت تیم ب بود. رودریگز اولین و تنها بازی خود در لیگ برای رئال را در دسامبر ۲۰۱۲ انجام داد. وقتی تیم مورینیو پیروزی ۲-۰ برابر رقیب همشهری یعنی اتلتیکو مادرید را قطعی کرده بود، او به ‌جای کریم بنزما در وقت تلف ‌شده وارد زمین شد. او پس از یک فصل حضور قرضی در دپورتیوو لاکرونیا، در سال ۲۰۱۵ به گالاتاسرای فروخته شد. رودریگز اکنون تنها ۲۴ سال دارد اما عضوی از مالاگا محسوب می‌شود، تیمی که اکنون در دسته دو اسپانیا وضعیت خوبی ندارد.

۸. خاوی گارسیا

او زمانی که ۱۷ سال داشت در سال ۲۰۰۴ و بازی برابر لوانته اولین تجربه خود با رئال را کسب کرد. خاوی گارسیا پس از نمایش‌هایی نه‌چندان خوب در سال ۲۰۰۷ به اوساسونا فروخته شد. او در فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۹ به باشگاه بازگشت و ۱۵ بازی در لیگ برای رئال مادرید انجام داد. آن فصل، شروع دوران اوج تیم گواردیولا بود که به کسب سه‌گانه ختم شد. این هافبک دفاعی سپس در سال ۲۰۱۲ با مبلغ ۱۶ میلیون پوند به منچستر سیتی پیوست اما هرگز نتوانست انتظارات را برآورده کند و پس از چند سال سیتی را هم ترک کرد. گارسیا البته دوران حرفه‌ای پرافتخاری داشته است. او با بنفیکا، سیتی، زنیت سن پترزبورگ قهرمانی لیگ را کسب کرد و حالا نیز به اسپانیا بازگشته و برای رئال بتیس بازی می‌کند.

خاوی گارسیا

۹. ساموئل اتوئو

فروش این مهاجم کامرونی یک اشتباه بزرگ بود. رئال مادرید در سال ۲۰۰۰ یکی از بزرگترین مهاجمان نسل خودش را به مایورکا فروخت. اولین بازی لیگ اتوئو در سال ۱۹۹۸ رقم خورد. رئال برابر اسپانیول به تساوی بدون گل رسید. پس از آن، گاس هیدینک و جان توشاک تنها دوبار دیگر به اتوئو فرصت بازی دادند. اتوئو در بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹ برای مایورکا و بارسلونا بیش از ۱۵۰ گل وارد دروازه حریفان کرد. او همچنین در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ دو سه‌گانه پیاپی را با بارسا و اینتر میلان تجربه کرد.

۱۰. رائول

رئال شاید از فروختن اتوئو شدیداً پشیمان شده باشد اما درباره فرصت دادن به رائول هیچ تردیدی وجود ندارد. دوران حرفه‌ای این پسر اهل مادرید با بازی در دیدار برابر رئال ساراگوسا در اکتبر ۱۹۹۴ آغاز شد. رئال در آن دیدار ۳-۲ حریف را شکست داد در حالی که رائول تنها ۱۷ سال و چهار ماه و دو روز سن داشت. این مهاجم بزرگ سپس در ۷۴۰ بازی برای رئال، ۳۲۳ گل، شش قهرمانی لالیگا و سه قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرد. شاید بازیکنی نباشد که در ۳۰ اخیر، محبوبیتی بیشتر از رائول در سکوهای سانتیاگو برنابئو کسب کرده باشد. او حالا به باشگاه بازگشته و مربیگری کاستیا را برعهده دارد. پس این احتمال وجود دارد که رائول جا پای زیدان در عرصه مربیگری بگذارد!

۱۱. آلبرتو ریورا

این هافبک در اواخر دهه نود بیشتر از ۱۵۰ بازی برای رئال مادرید B و C انجام داد اما تنها سه ‌بار پیراهن تیم اصلی را برتن کرد. اولین بازی ریورا در تیم اصلی در جریان پیروزی دو بر صفر برابر سلتاویگو در ماه ژوئن ۱۹۹۵ بود. ریورا در آن زمان تنها ۱۷ سال داشت. ریورا تا سال ۲۰۰۲ باشگاه را ترک نکرد. او سپس دوره‌هایی را در لوانته، رئال بتیس، اسپورتینگ خیخون و در نهایت الچۀ سقوط کرده با دسته پایین‌تر در سال ۲۰۱۴ تجربه کرد. وی در همان سال بازنشسته شد.

۱۲. مارتین اودگارد

او جوان‌ترین بازیکنی است که در لیگ برای رئال مادرید به میدان رفته است. اودگارد همچنین یکی از دو بازیکنی محسوب می‌شود که در سن ۱۶ سالگی در دیداری رسمی برای باشگاه بازی کرده‌اند. زمانی که رئال در فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۵ با نتیجه ۷-۲ ختافه را در هم کوبید، اودگارد در حالی که نیم ساعت به پایان بازی مانده بود به‌جای کریستیانو رونالدو وارد زمین شد. اودگارد در این پنج سال مسیر خاصی را طی کرده است. او حالا بیست ساله است و دو فصل اخیر را به ‌صورت قرضی در هیرنویین و ویتسه در لیگ هلند سپری کرده است. اودگارد حالا در رئال سوسیه داد توپ می‌زند. او در فصل جاری عملکرد خوبی داشته است و یکی از امیدهای رئال برای آینده محسوب می‌شود.

مارتین اودگارد

درباره Nazanin

این مطالب را نیز ببینید!

آموزش شطرنج و آموزش شرط بندی بازی شطرنج

معرفی بازی شطرنج نحوه بازی شطرنج یکی از چالش برانگیزترین و در عین حال هیجان انگیزترین بازی …