صفحه اصلی / بازی های ورزشی / پارک جی سونگ ؛ نخستین بمب اتمی کره جنوبی

پارک جی سونگ ؛ نخستین بمب اتمی کره جنوبی

پارک جی سونگ کره‌ای بازیکنی بود که پیرلو او را «نخستین بمب اتمی کره جنوبی» توصیف کرده بود و با انرژی تمام نشدنی‌اش، در فوتبال اروپا نامی برای خودش دست و پا کرد.

پارک جی سونگ ستاره کره جنوبی

پارک جی سونگ شناخته شده‌ترین فوتبالیست کره جنوبی است؛ پارک فوتبالش را از سوون آغاز کرد و با درخشش و موفقیت‌هایش در منچستر به معروف‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال کره جنوبی تبدیل شد. سفر دور و دراز پارک از باشگاه محلی کیوتو پرپل سانیا آغاز شد، او نقشی کلیدی در صعود این تیم به لیگ جی وان در سال ۲۰۰۱ داشت و در سال ۲۰۰۲ در بالاترین سطح فوتبال ژاپن مشغول به بازی شد. عملکرد قابل قبول پارک در این فصل برای او در تیم ملی کره جنوبی هم جایگاهی دست و پا کرد تا این ستاره جوان به یکی از هافبک های ثابت میزبان جام جهانی ۲۰۰۲ تبدیل شود و تا نیمه نهایی این بازی‌ها هم پیش برود. جام جهانی ۲۰۰۲ به سکوی پرتاب پارک تبدیل شد و قیمت او را بالا برد. او به طور معمول در ترکیب اصلی ببرهای آسیا قرار داشت و در سخت ترین بازی کره در دور گروهی مقابل پرتغال با به ثمر رساندن گلی تاریخی صعود تیم ملی کشورش به یک هشتم نهایی این مسابقات را رقم زد و نامش را در میان برترین فوتبالیست‌های آسیایی قرارداد. او توپ را با سینه‌اش کنترل می‌کرد و با پشت سر گذاشتن مدافع حریف، آن را با ضربه‌ای والی به تور دروازه می‌رساند و این کار را بسیار راحت تر از آنچه به نظر می‌رسید انجام می‌داد. پارک سپس در دیدارهای دور حذفی جام جهانی برابر ایتالیا و اسپانیا با درخششی مثال زدنی به کره جنوبی کمک کرد تا به اولین تیم آسیایی‌ای تبدیل شود که به جمع چهار تیم پایانی این مسابقات صعود کرده است.

پارک جی سونگ

درخشش پارک در جام جهانی، موجب انتقالش به پی اس وی آیندهوون شد، جایی که گاس هیدینک سرمربی سابق تیم ملی کره جنوبی خواهان حضور او بود. در هلند، او نقش مهمی در تیمش داشت و در سرودهای هواداران همواره دارای جایگاه ویژه‌ای بود. با وجود اینکه پارک در آغاز پیوستنش به آیندهوون برای تطبیق یافتن با اطرافیان و رهایی از بند مصدومیت‌هایش تلاش زیادی کرد، اما سال بعد به خوبی در ترکیب تیم جا افتاد. او به عنوان هافبک وسط و راست در آیندهوون به کار گرفته می‌شد و با دقت پاس و موقعیت‌هایی که در دفاع حریف می‌ساخت، پیش از پیوستن به منچستریونایتد موفق به کسب دو اردیویژه، یک جام حذفی و صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به همراه آیندهوون شد. پارک جی سونگ زیر نظر مربی اسکاتلندی افسانه‌ای منچستریونایتد سر الکس فرگوسن، به بزرگ‌ترین جایگاه فوتبالی‌اش رسید و ارزشش را بیش از پیش افزایش داد. مصدومیت زانوی پایش که آن را از هلند به همراه داشت گرچه گاهاً مشکل ساز می‌شد، اما نتوانست مانع انجام بیش از ۲۰۰ بازی در پیراهن شیاطین سرخ و به ثمر رساندن ۲۷ گل توسط این ستاره کره‌ای شود. او همچنین طی هفت سال حضورش در تئاتر رؤیاها به اولین بازیکن آسیایی‌ای تبدیل شد که به قهرمانی لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا رسیده است. جی سونگ لقب “پارکِ سه شُشه” را دریافت کرده بود و همواره در رابطۀ خوبی با هواداران به سر می‌برد. ایمانِ فرگوسن به پارک زمانی ثابت شد که او را در ترکیب اصلی یونایتد برای دیدار با بارسلونا در فینال لیگ قهرمانان اروپای ۲۰۰۹ قرارداد و همواره یکی از ارکان اصلی تیم در دیدارهای بزرگ لیگ برتر محسوب می‌شد. پارک همچنین یک سوم از ۲۷ گلش در پیراهن یونایتد را برابر آرسنال (پنج گل)، چلسی و لیورپول (هرکدام دو گل) به ثمر رسانده است.

پارک جی سونگ

محبوبیت پارک در فوتبال انگلیس همچنان رو به پیشرفت بود و او با این حال در کشورش هم از حمایت و انرژی مثبت مردم کره جنوبی بهره می‌برد؛ پارک جی سونگ همچنین اصلی ترین ستاره کره جنوبی در جام‌های جهانی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ بود که در آلمان و آفریقای جنوبی برگزار شدند. با این حال در این دو جام جهانی برخلاف جام جهانی ۲۰۰۲، از پارک به عنوان یک استعداد یاد نمی‌شد. هرچند که پارک در هر دو تورنمنت موفق به گلزنی شد و به نخستین فوتبالیست آسیایی‌ای تبدیل شد که در سه جام جهانی پیاپی موفق به گلزنی می‌شود. آن‌ها همچنین بعد از حذف از دور گروهی جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان، به دور حذفی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی راه یافتند و در یک هشتم نهایی مغلوب اروگوئۀ اسکار تابارز شدند. پارک جی سونگ در سال ۲۰۱۲ منچستریونایتد را به مقصد کویینز پارک رنجرز ترک کرد تا دوران پر فراز و نشیب فوتبالش را آغاز کند؛ دورانی که دیگر تأثیرگذاری سابق را روی تیم‌هایش نداشت. بعد از سقوط کویینز پارک رنجرز به چمپیونشیپ، پارک از این تیم جدا شد و به باشگاه سابقش پی اس وی آیندهوون پیوست. پارک در دورۀ دوم حضورش در هلند دو گل برای آیندهوون به ثمر رساند و بعد از مصدومیت‌های متوالی‌اش از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. چا بوم کون، دیگر اسطوره فوتبال کره جنوبی است که رقیب پارک برای تبدیل شدن به بهترین فوتبالیست تاریخ این کشور محسوب می‌شود؛ با این حال، پارک به افتخارات شخصی و تیمی بیشتر و ارزشمندتری دست یافته و این برگ برنده او به شمار می‌رود. او اسطورۀ تیم‌های سه کشور مختلف است و با سبک بازی خاص و تلاشی که برای پیشرفت کردن داشت، گشایندۀ راه فوتبالیست‌های آسیایی به لیگ برتر انگلیس هم محسوب می‌شود. روی صورت پارک همیشه لبخندی نقش بسته و رفتارهای داخل و خارج زمین او همواره حرفه‌ای و موردپسند بوده است. همۀ این چیزها پارک جی سونگ را به بزرگ‌ترین و شناخته شده ترین فوتبالیست تاریخ کره جنوبی تبدیل کرده است.

پارک جی سونگ

درباره Nazanin

این مطالب را نیز ببینید!

آموزش شطرنج و آموزش شرط بندی بازی شطرنج

معرفی بازی شطرنج نحوه بازی شطرنج یکی از چالش برانگیزترین و در عین حال هیجان انگیزترین بازی …