صفحه اصلی / بازی های ورزشی / از سرخیو راموس تا ویرجیل فن دایک ؛ ۱۰ مدافع وسط برتر حال حاضر دنیای فوتبال

از سرخیو راموس تا ویرجیل فن دایک ؛ ۱۰ مدافع وسط برتر حال حاضر دنیای فوتبال

طی سال های اخیر مدافعان میانی به بخش مهمی از تیم های بزرگ تبدیل شدند. باشگاه های متمول و بزرگ اروپایی به خوبی دریافته اند که برای به دست آوردن موفقیت های بزرگ در سطح اروپا به مدافعان میانی کامل و غیر قابل رسوخی نیاز دارند. در این یادداشت از سرخیو راموس تا ویرجیل فن دایک ، مدافعان برتر اروپا را بررسی کردیم.

از سرخیو راموس تا ویرجیل فن دایک ، برترین مدافعان اروپا

۱۰. هری مگوایر (منچستریونایتد)

تبدیل شدن به گران قیمت ترین دفاع وسط تاریخ، ضامن اینکه بهترین باشید نیست؛ هرچند که مگوایر استحقاق چنین جایگاهی را در این لیست دارد و طی سالیان اخیر خودش را در لستر و تیم ملی انگلیس ثابت کرده است. قطعا ۸۰ میلیون پوند مبلغ بسیار بالایی بود که منچستریونایتد در این تابستان برای خرید او متقبل شد، گرچه مگوایر نیز ضعف هایی مخصوص به خود داشته و مدافع کاملی نیست. این مدافع ۲۶ سالۀ زاده شفیلد، روی توپ های هوایی از خودش قدرت بالایی نشان داده و در متوقف کردن مهاجمان حریف و کمک به هافبک های تیم ملی و باشگاهی‌اش خوب ظاهر شده است. گرچه او تاثیری که ویرجیل فن دایک به روی دفاع لیورپول گذاشته را در یونایتد فصل ۲۰-۲۰۱۹ نخواهد گذاشت اما قطعا شاهد پیشرفت بزرگی در این تیم خواهیم بود.

هری مگوایر

۹. توبی آلدروایرلد (تاتنهام)

با وجود لینک شدن به منچستر یونایتد در تابستان گذشته، هیچ باشگاهی در تابستان امسال حاضر به پرداخت بند آزادسازی ۲۵ میلیون پوندی توبی آلدروایرلد نشد و او احتمالا تا پایان این فصل منتظر می ماند تا به طور آزاد از اسپرز جدا شود. سبک بازی این دفاع وسط بلژیکی که بر پایه متوقف کردن مهاجمان رقیب بود، به اسپرز در به ثبت رساندن رکورد قرارگیری در جمع تاپ فور و رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپای ۱۹-۲۰۱۸ کمک بسیاری کرد. آلدروایرلد به ندرت از پستش خارج می شود و توانایی بازی در دفاع های سه نفره و چهار نفره را دارد. او پاسور فوق العاده ای است و توانایی پاس های بلند مورب به کناره ها را هم داراست. به این ترتیب، در فوتبال مدرن کمتر بازیکنی با توانایی های این مدافع بلژیکی پیدا می‌شود.

۸. جورجیو کیلینی (یوونتوس)

مدافع تنومند ایتالیایی بیانکونری که آگوست امسال ۳۵ ساله شد، همچنان یکی از بهترین بازیکنان پست خودش به شمار می رود. کیلینی در تکل زنی و دوئل های هوایی بسیار قدرتمند است و توانایی بالایی در بازی خوانی و ارسال پاس های توی عمق دارد. قدرت دفاعی یوونتوس همواره نقش به سزایی در موفقیت های سال های اخیر تیم داشته و آن ها امیدوارند تا با وجود این قدرت برای اولین بار پس از سال ۱۹۹۶ به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا برسند.

۷. یان فرتونگن (تاتنهام)

یان فرتونگن در حالی که هشتمین فصل حضورش در ترکیب تاتنهام را آغاز کرده که با پیشرفتی که طی سال های اخیر داشته به یکی از بهترین مدافعان میانی جهان تبدیل شده است. این مدافع بلژیکی بسیار پرتلاش است و در باز پس گیری توپ از مهاجمان حریف بسیار خوب ظاهر می‌شود. او در دوئل های نفر به نفر فوق العاده عمل می‌کند و در عرض نیز به خوبی دفاع می‌کند. فرتونگن همچنین به طرز عجیبی توانایی بازی به عنوان دفاع چپ را دارد و مانند بازی با بورسیا دورتموند در فصل ۱۹-۲۰۱۸ در این پست بسیار خوب ظاهر می‌شود.

۶. جرارد پیکه (بارسلونا)

جرارد پیکۀ اسپانیایی جزو پرافتخار ترین مدافعان این لیست است. پیکه فصل گذشته برای هشتمین بار با بارسلونا به قهرمانی لالیگا رسید و این در حالی است که او از سال ۲۰۰۸ به بعد ۱۱ جام دیگر را در ترکیب تیم ملی اسپانیا و بارسلونا به دست آورده است. پیکه در حالی که امسال ۳۲ ساله می‌شود، تنها در سه مسابقه فصل گذشته تیم ارنستو والورده غیبت کرد که یکی از آن ها به دلیل محرومیت بود. او سال گذشته در کنار کلمنت لنگلۀ فرانسوی عملکرد بسیار خوبی در خط دفاعی بارسا داشت و احتمالا بازهم شاهد درخشش این دو در فصل ۲۰-۲۰۱۹ خواهیم بود. با وجود اینکه پیکه هرگز مدافع فوق العاده ای نبوده اما همواره دفاع وسط دلخواه مربیانش بوده است.

۵. سرخیو راموس (رئال مادرید)

گرچه سرخیو راموس هیچ وقت خارج از برنابئو بازیکن خوبی نبوده است اما قرار ندادن او در بین بهترین مدافعان دنیای فوتبال غیرمنصفانه است. سرخیو راموس کاپیتان رئال مادرید است و هنوز یکی از ارکان اصلی تیم محسوب می‌شود و همواره در حال پیشرفت است؛ همانطور که سرخیو راموس نقش به سزایی در سه قهرمانی پیاپی رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا ایفا کرد. هرچند اشتباهات مضحک او مانند دریافت کارت زرد در دور رفت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپای فصل قبل به نظر تمامی ندارد، اما سرخیو راموس همواره به سبب پیروزی در دوئل های هوایی و جنگندگی‌اش در محوطه جریمه خودی و حریف مورد تحسین قرار گرفته است.

سرخیو راموس

۴. آیمریک لاپورته (منچسترسیتی)

در ترکیب یکی از بهترین تیم های تاریخ لیگ برتر، آیمریک لاپورته دفاع وسط ثابت تیم پپ گواردیولا است؛ سبک بازی، توانایی حفظ توپ و بازی بدون ترس روی هوا ویژگی های اصلی لاپورته است. لاپورته که در ژانویه ۲۰۱۸ در ازای ۵۷ میلیون پوند از اتلتیک بیلبائو به منچسترسیتی پیوست، یکی از ارکان اصلی خط دفاعی قدرتمند فصل گذشته سیتیزن ها بود. او که پیش از این سابقه بازی در تیم جوانان فرانسه را در کارنامه دارد، هنوز هیچ بازی رسمی در سطح بزرگسالان انجام نداده و می تواند یکی از تیم های اسپانیا و فرانسه را انتخاب کند.

۳.کالیدو کولیبالی (ناپولی)

ناپولی برای یک تابستان دیگر موفق به حفظ کردن کالیدو کولیبالی شد. آورلیو دی لورنتیس، رئیس باشگاه ناپولی پس از انتقال ۸۰ میلیون پوندی هری مگوایر به منچستریونایتد در تابستان امسال گفت:

اگر آن ها برای مگوایر آن قدر هزینه می کنند، به نظرم کولیبالی ۲۵۰ میلیون پوند قیمت دارد.

ادامه حضور کولیبالی در ناپولی به معنای شکست های کمتر پارتنوپی در فصل پیش رو است. توانایی های این مدافع سنگالی به اندازه ای است که کمتر بازیکنی چون او پیدا می شود؛ کولیبالی روی زمین و در هوا فوق العاده است و مهاجمان حریف نمی توانند به راحتی او را از پیش رو بردارند. بیش از همه بازی با پای کولیبالی است که مورد توجه قرار گرفته است؛ او پاس های فوق العاده ای می دهد و توانایی بالایی در حفظ توپ دارد.

۲. رافائل واران (رئال مادرید)

مسلماً فصل ۱۹-۲۰۱۸ بهترین فصل رافائل واران نبود و طی سال های گذشته شاهد عملکرد بهتری از او بودیم. این مدافع ۲۶ ساله عملکرد فوق العاده ای در جریان قهرمانی فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه داشت و پیش از آن چهار لیگ قهرمانان اروپا و دو لالیگا با رئال مادرید به دست آورده بود و این افتخارات برای مدافعی که آوریل امسال ۲۶ ساله شده اصلا بد نیست. واران یک دفاع وسط کامل است. او بازی خوان ماهری است که در زمان اشتباهات هم تیمی هایش توانایی نجات دادن تیم را دارد. واران همچنین توانایی کمک به خط هافبک تیم برای رساندن توپ به خط حمله را دارد.

۱. ویرجیل فن دایک (لیورپول)

فوتبال ورزشی تیمی است و با استعداد ترین بازیکنان این ورزش هم برای تطبیق یافتن در تیم تلاش می‌کنند. با این وجود همه معتقدند که ویرجیل فن دایک پس از انتقال ۷۵ میلیون پوندی اش از ساوتهمپتون به لیورپول در ژانویه ۲۰۱۸ خط دفاعی لیورپول را دگرگون کرد و ضعف های دفاعی قرمزها را به خوبی پوشش داد. ویرجیل فن دایک تا به امروز در هیچ تورنمنت معتبری پیراهن تیم ملی کشورش را به تن نکرده است اما ژوئن ۲۰۱۹ موفق شد تا اولین جام خارج از بریتانیا را با قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به دست آورد. ویرجیل فن دایک ۲۸ ساله خیلی زود به یکی از اصلی ترین بازیکنان قرمزهای مرسی ساید بدل شد و در تلاش است تا به اولین دفاع وسطی تبدیل شود که پس از فابیو کاناوارو در سال ۲۰۰۶ برنده توپ طلا می‌شود. ویرجیل فن دایک همه آن چیزی که از یک دفاع وسط مدرن انتظار می رود را دارد؛ قدرت، سرعت، پیروزی در دوئل های هوایی، رهبری تمام عیار و توانایی بازی با توپ، پنج دلیلی است که او را به بهترین دفاع وسط جهان تبدیل کرده است.

ویرجیل فن دایک

درباره Nazanin

این مطالب را نیز ببینید!

آموزش شطرنج و آموزش شرط بندی بازی شطرنج

معرفی بازی شطرنج نحوه بازی شطرنج یکی از چالش برانگیزترین و در عین حال هیجان انگیزترین بازی …