صفحه اصلی / بازی های ورزشی / فوتبال جهان | نگاهی به بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی انگلیس

فوتبال جهان | نگاهی به بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی انگلیس

فهرست گلزنان برتر تیم ملی انگلیس شامل اسطوره‌هایی می‌شود که هرکدام در زمان بازی خود جزو بهترین مهاجمان و هافبک‌های دنیای فوتبال بودند. در این مطلب قصد داریم بهترین گلزنان تاریخ سه شیرها را با یکدیگر مرور کنیم.

برترین گلزنان تیم ملی انگلیس

۲۷. جورج کمسل با ۱۸ گل

کمسل در میان تمام بازیکنان انگلستانی بهترین نسبت گل در هر بازی را دارد. او در تنها نه بازی برای کشورش ۱۸ گل به‌ثمر رساند. او در مسابقات قهرمانی بریتانیا در سال ۱۹۳۰ یک هت تریک در برابر تیم ملی ولز ثبت کرد و یک سال زودتر از آن نیز در مقابل بلژیک چهار گل زده بود.

۲۶. دیکسی دین با ۱۸ گل

دیکسی دین در عرصه باشگاهی نیز یک رکورد فوق‌العاده دارد. او در ۳۹۹ دیدار برای اورتون ۳۴۹ گل وارد دروازه حریفان کرده است! دین در طول دوران حرفه‌ای ۱۷ ساله خود تنها ۱۶ بازی برای انگلستان انجام داد. هرچند وی در همین تعداد بازی اندک به‌ خوبی دین خود به کشورش را ادا کرده است. او هجده گل با لباس سه شیرها زده که شامل دو هت تریک برابر تیم‌های ملی بلژیک و لوکزامبورگ می‌شود.

۲۵. جانی هینز با ۱۸ گل

بسیاری از هوداران باشگاه فولهام، مخصوصاً قدیمی‌ترها، از جانی هینز به‌عنوان بزرگترین بازیکن تاریخ این تیم لندنی یاد می‌کنند. هینز در بین سال‌های ۱۹۵۴ تا ۱۹۶۲ در ۵۶ بازی این افتخار را داشت که برای تیم کشورش در مسابقات مختلف بازی کند. اما زندگی روزهای تلخی برای هینز در آستین داشت. دوران حرفه‌ای او زمانی که در سال ۱۹۶۲ دچار یک سانحه تصادف رانندگی شد رو به افول گذاشت. هردو پای هینز در این حادثه دچار شکستگی شده بودند تا او دیگر برای تیم ملی به میدان نرود.

تیم ملی انگلیس جانی هینز

۲۴. راجر هانت با ۱۸ گل

این اسطوره لیورپول بین سال‌های ۱۹۶۲ تا ۱۹۶۹ در ۳۴ دیدار برای انگلیس به میدان رفت. راجر هانت یکی از اعضای تیم مشهوری بود که در سال ۱۹۶۶ بزرگترین افتخار تاریخ فوتبال این کشور یعنی قهرمانی در جام جهانی را رقم زدند. او در تمام دیدارهای آن تورنومنت به میدان رفت و سه گل نیز وارد دروازه حریفان کرد تا سه شیرها تنها قهرمانی جام جهانی خود را جشن بگیرند. راجر هانت در سال ۲۰۰۶ وارد تالار مشاهیر فوتبال انگلیس شد.

۲۳. جرمین دفو با ۲۰ گل

جرمین دفو در دوران حرفه‌ای خود برای هر باشگاهی که به میدان رفت در تمامی رقابت‌ها روند گلزنی ثابتی دارد و این داستان با تیم ملی انگلیس نیز تکرار شد. دفو ۵۷ بار پیراهن انگلیس را بر تن کرد. بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال در انگلیس از این موضوع افسوس می‌خورند که دفو علیرغم آنکه همیشه در عرصه باشگاهی در مقابل دروازه حریفان تهدیدی جدی محسوب می‌شد، هرگز در تورنمنت‌های مهم فرصت کافی برای بازی را پیدا نکرد. شاید وجود رقیبان قدرتمند و البته حضور دفو در باشگاه‌های نه ‌چندان مشهور و قدرتمند دلیلی برای این موضوع باشد.

۲۲. مارتین پیترز با ۲۰ گل

مارتین پیترز در دوران حرفه‌ای خود برای سه باشگاه از جمله وستهم یونایتد، تاتنهام هاتسپر و نورویچ سیتی بیشتر از ۷۰۰ بازی در رقابت‌های مختلف انجام داده بود. او در دیدار نهایی جام جهانی ۱۹۶۶ برای انگلستان گلزنی کرد تا تیم کشورش دو بر یک از آلمان غربی پیش بیفتد. سر آلف رمزی، اسطوره مربیگری فوتبال در انگلیس بعدها در توصیف مارتین پیترز گفته بود او بازیکنی است که ده سال جلوتر از عصر خودش بازی می‌کرد.

۲۱. استیون جرارد با ۲۱ گل

اسطوره فوق محبوب لیورپول که در تاریخ این باشگاه جزو بزرگترین بازیکنان قرمزهای آنفیلد به حساب می‌آید اما در سطح ملی دچار هرگز نتوانست موفقیت‌های باشگاهی را تکرار کند. این قضیه نه‌تنها برای جرارد بلکه برای تمام بازیکنان بزرگ هم‌نسل او که در تیم ملی کنارش به میدان رفتند صدق می‌کند. با این وجود، نماد لیورپول ۱۱۴ بار به‌نمایندگی از کشورش وارد مستطیل سبز شد. جرارد اکنون در رده چهارم بیشترین تعداد بازی برای انگلستان قرار دارد. او حالا دو سالی می‌شود که کارش را به‌عنوان سرمربی تیم رنجرز در عرصه مربیگری آغاز کرده و شاید روزی بر روی نیمکت تیم کشورش هم بنشیند.

۲۰. کوین کیگان با ۲۱ گل

این مهاجم بزرگ در دوران بازیگری خود ۶۳بار برای انگلیس به میدان رفت و در زمان عملکرد ناامیدکننده سه شیرها در جام ملت‌های اروپای سال ۱۹۸۰، بازوبند کاپیتانی را در اختیار داشت. او در سال‌های ۱۹۷۸ و ۱۹۷۹ به‌عنوان بهترین بازیکن فوتبال قاره اروپا انتخاب شد اما تنها در یک جام جهانی حضور داشت که در همان رویداد نیز به‌علت مصدومیت کمر توانست تنها در یک بازی برابر اسپانیا در جام جهانی ۱۹۸۲ به‌عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شود. کوین کیگان بعدها پس از بازنشستگی سرمربیگری تیم ملی کشورش را برعهده گرفت اما در سال ۲۰۰۰ و تنها پس از ۱۸ ماه از مقام خود کناره‌گیری کرد.

کوین کیگان

۱۹. میک چنون با ۲۱ گل

این مهاجم برای انگلستان آمار بسیار خوبی ثبت کرد و در بین سال‌های ۱۹۷۲ تا ۱۹۷۷ در ۴۶ بازی ۲۱ گل زد. اما نکته ناامیدکننده این بود که تیم ملی انگلیس در زمان بازی چنون نتوانست در حتی یک تورنومنت معتبر حضور پیدا کند. بدین ترتیب او یکی از بازیکنانی است که با وجود آمار خوب و تعداد گل بالا هرگز نتوانسته در فینال یک تورنومنت تابستانی حضور یابد.

۱۸. تامی لاتون با ۲۲ گل

لاتون در طول ده سال بازی برای انگلستان و ۲۳ دیدار برای کشورش در همین مدت این تعداد گل را به‌ثمر رساند. گل‌های وی باعث شد انگلیس در مسابقات قهرمانی بریتانیا در سال‌های ۱۹۴۷ و ۱۹۴۸ به قهرمانی برسد. لاتون اما در ادامه به‌علت اختلاف نظر با مربی وقت تیم ملی یعنی والتر وینترباتم، در ۲۸ سالگی از ترکیب تیم کنار گذاشته شد.

۱۷. پیتر کراوچ با ۲۲ گل

یکی از محبوب‌ترین بازیکنان تیم ملی انگلیس در دوران مدرن فوتبال. این مهاجم بلندبالا ۴۲ بازی برای کشورش انجام داد و به‌طور متوسط، تقریباً در هر دو بازی یک گل برای کشورش زد. این فوروارد در دو جام جهانی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ حضور داشت اما بعد از تورنومنت آفریقا جنوبی، حضور در ترکیب سه شیرها کمرنگ شد.

۱۶. استن مورتنسن با ۲۳ گل

اسطوره باشگاه بلکپول بین سال‌های ۱۹۴۷ تا ۱۹۵۳ در ۲۵ بازی به‌عنوان مهاجم برای انگلستان به میدان رفت. مورتنسن در ۳۱۷ بازی برای بلکپول ۱۹۷ گل زده بود و در عرضه ملی نیز به اولین بازیکنی تبدیل که هم در مقدماتی جام جهانی و هم در خود این تورنومنت در سال ۱۹۵۰ موفق به گلزنی می‌شود.

۱۵. جف هرست با ۲۴ گل

این مهاجم، چهره برنده زمین در بازی فینال جام جهانی ۱۹۶۶ بود. در آن دیدار که شاگردان سر آلف رمزی آلمان غربی را ۴-۲ شکست دادند، هرست هت تریک کرد. اسطوره وستهم در جام ملت‌های اروپای ۱۹۶۸ و جام جهانی ۱۹۷۰ نیز برای کشورش به میدان رفت. هرست تنها بازیکن تاریخ است که در فینال جام جهانی هت تریک کرده است.

جف هرست

۱۴. برایان رابسون با ۲۶ گل

رابسون بیشتر دوران حرفه‌ای خود را در منچستر یونایتد سپری کرد و در طول ۱۳ سال حضورش در اولدترافورد، ۳۴۵ بازی برای شیاطین سرخ انجام داد. او همچنین ۹۱ بار برای تیم ملی کشورش بازی کرد. رابسون تنها پس از ۲۷ ثانیه از آغاز دیدار برابر فرانسه در جام جهانی ۱۹۸۲ گل زد اما در جام‌های جهانی ۱۹۸۶ و ۱۹۹۰ به ‌علت مصدومیت بازی نکرد.

۱۳. دیوید پلات با ۲۷ گل

به‌یادماندنی‌ترین لحظه بازی این هافبک برای انگلستان در جام جهانی ۱۹۹۰ و دیدار برابر بلژیک در مرحله اول حذفی رقم خورد. نتیجه بازی ۰-۰ بود و قرار بود ضربات پنالتی سرنوشت این تقابل را تعیین کنند که ضربه کاشته پل گاسکویین با گل والی پلات در دقیقه ۱۲۰ همراه شد تا سه شیرها به مرحله بعد صعود کنند.

۱۲. هری کین با ۲۸ گل

رکور خیره‌کننده کاپیتان فعلی تیم ملی انگلستان در عرصه باشگاهی با تاتنهام در مسابقات ملی نیز تکرار شده است. او تنها در ۴۳ بازی برای انگلیس، ۲۸ مرتبه دروازه حریفان را باز کرده است. در صورت ادامه همین روند از جانب کین، این انتظار می‌رود که کین تا چند سال آینده جایگاه اول این فهرست را به‌نام خودش ثبت نماید.

۱۱. استیو بلومر با ۲۸ گل

نام بلومر شاید برای بسیاری از خوانندگان ناآشنا باشد اما این بازیکن در میان فهرست ۱۰۰ اسطوره لیگ انگلیس قرار دارد. درخشان‌ترین دوره بازی وی همراه با تیم دربی کانتی رقم خورد، جایی که وی موفق شد به بهترین گلزن تاریخ همین باشگاه تبدیل شود. او در تیم ملی انگلیس نیز آمار گلزنی خوبی ثبت کرده است. وی تنها در ۲۳ حضور در عرصه ملی، ۲۸ گل زده است.

۱۰. ویوین وودوارد با ۲۹ گل

زمان اوج دوران حرفه‌ای وودوارد در سال‌های ابتدایی قرن بیستم رقم خورد! او در آن سال‌ها برای تاتنهام و چلسی بازی می‌کرد و در مجموع طی ۲۳۸ بازی برای دو تیم، ۹۳ گل به ثمر رساند. وودوارد همچنین در بازی‌های المپیک ۱۹۰۸ در لندن و سپس لمپیک ۱۹۱۲ در استکهلم کاپیتانی سه شیرها را برعهده داشت.

ویوین وودوارد

۹. فرانک لمپارد با ۲۹ گل

همان‌طور که پیش از این هم اشاره کردیم، لمپارد عضو نسل فوق‌العاده‌ای بود که در تیم ملی انگلیسی بنا به دلایل مختلف موفق نشد دستاوردهای عرصه باشگاهی را در رده ملی نیز تکرار کند. سرمربی فعلی چلسی تحت هدایت هیچکدام از مربی‌های تیم ملی نتوانست زوج خوبی با جرارد تشکیل بدهد، چیزی که آرزوی تمام دوستداران انگلستان بود. وی به ‌همین دلیل نتوانست ثباتی که در چلسی داشت را در تیم ملی نیز تکرار کند هرچند این دستاورد را داشت لقب گلزن‌ترین هافبک انگلستان را در تیم ملی نیز حفظ کند.

۸. تام فینی با ۳۰

او یکی از بازیکنان تک ‌باشگاهی مشهور در انگلستان است. سر تام فینی همراه با پرستون نورث طی ۴۳۳ بازی ۱۸۷ بار توپ را به قعر دروازه حریفان فرستاد. وی موفق شد همین فرم خوب را در عرصه ملی نیز تکرار کند. او ۷۶ بازی ملی انجام داد و حتی در مقطعی رکورد گلزنی برای انگلیس را به‌نام خودش ثبت کرده بود.

۷. آلن شیرر با ۳۰ گل

آلن شیرر یکی از محبوب‌ترین بازیکنان انگلیسی است. مهاجم سال‌های نه‌چندان دور نیوکاسل رکورددار گلزنی در لیگ برتر انگلستان نیز هست و همین فرم خوب را طی ۶۳ بازی ملی نیز تکرار کرد. شیرر در مسابقات یورو ۹۶ عنوان آقای گلی تورنومنت را کسب کرد و در جام جهانی ۱۹۹۸ و همچنین جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۰ نیز حضور داشت.

۶. نت لافتهاوس با ۳۰ گل

این اسطوره باشگاه بولتون واندررز در عرصه باشگاهی ۲۵۰ گل برای تیمش وارد دروازه حریفان کرد. او همچنین یکی از بهترین نسبت‌های گلزنی به تعداد بازی را دارد. ۳۰ گل لافتهاوس تنها در ۳۳ بازی به ثمر رسید. همچنین قبل از آنکه بابی چارلتون بهترین گلزن تاریخ تیم ملی شود، لافتهاوس این لقب را در اختیار داشت.

۵. مایکل اوون با ۴۰ گل

مایکل اوون در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه درخشش خود در عرصه مسابقات ملی را آغاز کرد. وی در آن تورنومنت به جوان‌ترین بازیکن و جوان‌ترین گلزن انگلیس تا همان تاریخ تبدیل شد. او همچنین تنها بازیکنی است که در چهار تورنومنت اصلی برای سه شیرها گلزنی کرده است. بازیکن سابق لیورپول، رئال مادرید، نیوکاسل و منچستر یونایتد در مجموع ۸۹ بازی برای کشورش انجام داده است.

مایکل اوون

۴. جیمی گریوز با ۴۴ گل

اسطوره باشگاه تاتنهام هاتسپر، گلزن‌ترین بازیکن همین باشگاه است و در فهرست برترین گلزنان تیم ملی انگلیس هم رده چهارم را به خود اختصاص داده است. گریوز در هر دو جام جهانی ۱۹۶۲ و ۱۹۶۶ به میدان رفت و پیش از آنکه بر اثر یک مصدومیت جایگاه خود را از دست بدهد در سال ۱۹۶۶ مهاجم اول انگلیس و بهترین گلزن تیم ملی بود. با مصدومیت گریوز جف هرست فرصت درخشش پیدا کرد و تیم ملی را به افتخاری استثنایی رساند.

۳. گری لینه‌کر با ۴۸ گل

گری لینه‌کر سومین گلزن برتر تاریخ تیم ملی انگلیس است و هیشه در تورنومنت‌های جام جهانی درخشان ظاهر شده است. او با شش گل در جام جهانی ۱۹۸۶ عنوان آقای گلی را کسب کرد . همچنین در جام جهانی ۱۹۹۰ نیز چهار بار دروازه حریفان را گشود و به تیمش برای پیشروی تا مرحله نیمه نهایی و صف‌آرایی برابر ایتالیا کمک کرد.

۲. بابی چارلتون با ۴۹ گل

اسطوره بی‌بدیل منچستر یونایتد و تیم ملی انگلیس در عرصه باشگاهی ۷۵۸ بازی انجام داد و همچنین ۱۰۶بار لباس تیم ملی کشورش را بر تن کرد. از او به ‌عنوان یکی از بهترین هافبک‌های تاریخ یاد می‌شود و نقش مهمش در قهرمانی جام جهانی ۱۹۶۶ هرگز از یادها نخواهد رفت، او در مرحله نیمه نهایی همان تورنومنت دوبار گلزنی کرد. رکورد ۴۹ گل او برای ۴۵ سال توسط هیچکس فتح نشده بود.

۱. وین رونی با ۵۳ گل

وین رونی با ۱۱۹ بازی ملی باتجربه‌ترین بازیکن تاریخ سه شیرها و با ۵۳ گل بهترین گلزن این تیم محسوب می‌شود. او در طول مسابقات یورو ۲۰۰۴ چهار گل وارد دروازه حریفان کرد و طی ۱۳ سال حضور مستمر در عرصه ملی، در سه جام جهانی به میدان رفت.

وین رونی

درباره Nazanin

این مطالب را نیز ببینید!

آموزش شطرنج و آموزش شرط بندی بازی شطرنج

معرفی بازی شطرنج نحوه بازی شطرنج یکی از چالش برانگیزترین و در عین حال هیجان انگیزترین بازی …